English

Egy nap a városban

Most akkor ez kávézó, könyvesbolt, vagy iroda? - D18

szucsadam 2017 február 02.

Véletlenül futottam bele egy tök üres kávézóba az egyik decemberi estén. Benéztem az üvegablakokon, és tetszett, amit bent láttam, így beültem. Aztán nem sokkal később újra arra jártam, és ismét beültem. És tervezem, hogy megint megyek majd.

Nem a kávé, vagy a szendvicsek miatt. Nem is a polcon sorakozó, többnyire vallásos témájú könyvek fogtak meg. Nem is a hátsó irodatér, amit kis startupok bérelhetnek ki.

Eléggé megfoghatatlan, mit is ad a D18.

Csend van, a zene halkan szól, a galéria a kis belmagassága és a babzsák fotelek otthonosságot adnak a fenti résznek, a sok fa felület és a könyvespolcok szintén. A földszinten hivatalosabb megbeszélések, találkozók ideálisak, fent pedig akár fél napra is el lehet nyúlni dolgozni, garantáltan nem vonja el semmi különös a figyelmed.

dsc01342.JPG

Pedig a kávé tényleg nem jó. Van teste is, sava is, de az íze egysíkú, gyenge. Amikor meg cortadót kértem, espresso macchiatót kaptam, a hölgy láthatóan nem egy képzett barista. Szóval a weboldalon hirdetett "itt kapható a belváros legfinomabb kávéja" nagyzolást el lehet felejteni. 

A melegszendvics sem egy gasztroélmény, a croissant rendben van, átlagos. Vannak rosszul kinéző olcsó sütik, és drágák, amiket egy másik cukrászdából hozatnak, és tényleg pazarul festenek. Vettem egy kis desszertet, ami méretével és 720 forintos árával három falat mennyországot ígért. 

dsc01335.JPG

dsc01350.JPG

Nem volt semmi különös. Régi motoros cukrász készíthette, zselatinosan rengő habbal, jellegtelen piskótával, túlhangsúlyos díszekkel. A dzsem a tetején kiváló volt, az tény, ez adta a sütemény ízét. A kakaó labdába sem rúgott.

A könyvesbolt egy elkülönített területen található, az üzlet jobb oldalán és a galéria felén, alul főleg vallásos könyvek, felül antikvárium. Itt is találunk hittel kapcsolatos könyveket, kedvencem az "Egy bőrdzsekis pap vallomásai". Amúgy ettől sem ájultam el.

Érdekes, hogy semmi sem fogott meg, amit árulnak. Akkor miért van kedvem újra menni?

Azért, mert elvonulósabb helyet nem tudnék elképzelni. Felmegyek a lépcsőn, körbevesznek a meleg hatású fa felületek, körben egy-egy kiállítás grafikái (mindig tele vannak a falak műalkotásokkal), nincs egy lélek sem, csak én heveredek le az egyik babzsákra, és így dolgozom. A felszolgáló kedves, aranyos, hozza amit kérek. 

Tudom, különös, hogy miért írok mégis a helyről. De tényleg csak azt tudom mondani: jó ott lenni. Ellazulok. Ennyi az előnye, ezt fizetem ki a kávémban, a sütimben. Szerveznek felolvasóesteket, koncerteket is, meg olyan fura elnevezésű vallásos rendezvényeket, mint a "lelki edzésterv", biztos ezek miatt is érdemes menni, akit érdekelnek az ilyenek, én mégis akkor megyek ide, ha el akarok picit tűnni, relaxálni a belváros közepén.

D18 Könyvesbolt és Kávézó
Cím: 1066 Budapest Dessewffy u. 18-20
Nyitva: H-P 10-18, Szo. 9-13

süti beállítások módosítása