English

Egy nap a városban

Végre egy tisztességes halsütöde: HelloHal

Magyarósi Csaba 2016 szeptember 14.
Címkék: gasztro

Ez a budapesti halsütödés projekt azért elég sokszor vakvágányra futott már, én legalábbis néhány kivételtől eltekintve eddig csak "katasztrofális" és "rettenetes" fogásokkal találkoztam, olyanokkal, amiket még a Balatonról is kinéztek volna, csak a lenti áraknál jóval drágábban.

Szóval amikor beültem a HelloHalba, nem kifejezés, hogy mennyire szkeptikus voltam. Eleve a magyar hal ehetetlen, mióta nem lehet halászni, csak tenyészetekből vásárolni (simán elképzelhető, hogy más a hivatalos neve az ilyesminek), ez garantálja, hogy a végeredmény tényleg olyan pocsolyaízű legyen, amilyennek a többség tartani szokta a pontyokat, harcsákat és egyéb haverokat.

Persze innen szép, és az a helyzet, hogy a vészjósló előjelek ellenére a HelHal egy abszolút tisztességes menüt rakott össze. Sőt, nem ez a jó kifejezés, a tisztességes megúszós: kimondottan jót ebédeltem náluk múlt héten, pedig csak az ebédmenüt kértem 1690-ért, nem valami signature kaját.

Amíg vártam, körülnéztem a teraszon, jó a hely a Ráday elején, szép, szellős a terasz, gondolkoztak ezen, meg a terítéken is: minden papírban van, az evőeszközök, de még a kenyeret is abban hozzák, ami nem tudom, mennyire környezetbarát, de tök jól néznek ki ezek a kis csomagok.

Na kezdjük a hallevessel:

dsc03682_1280.jpg

dsc03683_1280.jpg

Megúszósnak tűnik a neve alapján, de ez egy tisztességes halászléalap halcsipsszel. És tényleg tisztességes, a paprika talán egy kicsit keserű, vagy az alapanyag nem a legjobb, vagy a készítésnél történt valami, de nagyjából ennyi az összes kifogásom vele: ez így is veri a budapesti mezőny nagy részét, elég sűrű, elég karakteres és én is meglepődtem, de ezt a masszív levest olyan jól egészíti ki a kicsit olajos halcsipsz, hogy őszintén nem tudnám, hogyan kérném legközelebb, ha választhatnék: a drágább, eredeti verzióban, vagy ebben a csavarosban.

A leves után megjött a főétel, ami megint sokkolt: eleve a ponty nem étel. Rántott ponty főleg nem étel, megtanultam gyerekkoromban. De tévedés volt. Mert ez étel:

dsc03693_1280.jpg

dsc03695_1280.jpg

dsc03696_1280.jpg

Gyerekek, ne várjatok tőlem mély elemzést egy ilyen fogással kapcsolatban, legyen elég annyi, hogy míg általában tényleg csak a balatoni értelemben vett retróreceptorokat tudja nálam megmozgatni egy sült hal, ez a cucc a káposztasalátával nagyon jó kis fogás, minden falatnál örülsz és mosolyogsz, hogy ilyen sokat ki lehet hozni ebből az egyszerű műfajból. Kilométerekkel jobb, mint a fish and chips vagy mint a sült hekk, ez tényleg egy finom, mutogatható kaja.

Szóval a HelloHal: nagyon ajánlott!

HelloHal
1092 Budapest, Ráday u. 5.
+36302004442
H-V: 11:30-22:00

süti beállítások módosítása