English

Egy nap a városban

Fritú: A lángos, ahogy az olaszok képzelik

Magyarósi Csaba 2016 június 17.
Címkék: gasztro

Persze a cím csak elméleti síkon áll meg, gyakorlatilag hülyeség: a hátterében annyi van, hogy a Belvárosi piacon található Fritú tulajdonosa Budapest olasz gasztronagyhatalma, Gianni, de ebből persze nem következik, hogy ő áll a konyhában, ő dagasztja és süti a tésztát, ráadásul annyi ideje él már Magyarországon, hogy ha így lenne, akkor is valószínűleg bármikor képes lenne az eredeti recept szerint készíteni a lángost.

dsc01518_1280.jpg

Szóval a címmel szemben (hazudós blogger) bármikor tolhatsz itt egy hagyományos lángost, a csavar csak annyi a történetben, hogy van jópofa branding, van minőség és van néhány spéci verzió is.

A simától a sajtos tejfölösig még komolyabb megrázkódtatás nélkül juthatsz el, 320-540 forintig szóródnak az árak, nem különösebben vészesek, az adagok viszont a megszokott kétharmada körül járnak.

A “békebeli” kategória után azonban elkezdődik a cifrázás: jönnek a töltött verziók, baconos-lilahagymás-sajtos, sonka-sajt-tejfölös, fullos (bacon, sonka, lilahagyma, csípős szósz), ezek már kiadnak egy ebédet, viszont drágábbak is valamivel, 690-990 forintig tart a mezőny.

És vannak a spéci verziók, van hagymalekváros, juhtúros-kapros, libamájpástétomos, disznótoros, és, És, ÉS, hogy ne maradjon ki az olasz szál: van bolognais töltött és van paradicsomszószos- mozzarellás-bazsalikomos verzió is.

dsc01519_1280.jpg

Én egy baconos, lilahagymás, sajtos töltött verziót kértem. A töltelékes lángosból a rekordot egyébként a Flórián téri aluljáróban található lángosos tartja, az jobb volt eddig mindennél, amit Budapestem ettem ebben a műfajban, hatalmas anyag, jó cuccokkal megtömve, értelmezhető olajban kisütve (nem is értem, miért nem írtam még róla, na majd eztán).

Na most az abszolút rekorderhez képest a Fritú kicsit domesztikált, de tényleg csak kicsit: valamivel kisebb az adag, valamivel szelídebb és kevesebb a töltelék, de ez is tagadhatatlanul lángos és jó, nem tocsog az olajban, ropog a külseje, puha a belseje, folyik belőle a minden. Talán csak annyi a gond, hogy nagyok azok a területek, ahova nem jutott semmi, meg én iparibb mennyiségben szeretem a fokhagymát ahhoz képest, amennyi erre jutott, de az a helyzet, hogy 690-ért ez egy nagyon jó lángos, ami majdnem kiad egy ebéded, ha eszel mellé 200-ért palacsintát, ezer forint alatt meg is vagy.

Fritú
Budapest
Belvárosi piac, Hold utca 13.
H: 8-17
K-P: 8-18
Szo: 8-16
06309851225

süti beállítások módosítása