English

Egy nap a városban

Tourist Butler: spéci szolgáltatás a budapesti airbnb-seknek

Magyarósi Csaba 2016 március 03.
Címkék: szórakozás

Az Airbnb alaposan átalakította az utazási szokásokat, és ez az egész már nem is a spórolásról szól: az elmúlt években bőven emelkedtek annyit a szobaárak, hogy azok már a hotelekkel konkurálnak, egyszerűen csak jobb egy otthonos, tágas lakásba érkezni, mint egy konfekciószállodába, mert százszor jobban részese vagy a városnak és a helyi kultúrának, mint a recepciósokkal és mágneskártyákkal hermetikusan elzárt hotelekben.

Vannak viszont, akik ugyan vágynak az otthonos légkörre, a személyes lakásokra, de csak nehezen találják fel magukat egy idegen környezetben. És ez még a rutinosokkal is előfordul: bár gyerekkorom óta folyamatosan utazom, emlékszem egy 2009-es párizsi nyaralásomra, amikor az Odeon közelében szálltam meg. Reggel felöltöztem és azzal hagytam ott az akkor még csak leendő feleségemet, hogy hozok reggelit, öt perc, és jövök.

Ebből aztán másfél órás út lett.

Lementem az utcára, a Saint-Sulpice előtti térre, de semmi. Aztán végigsétáltam a Rue du Vieux Colombier előtt, biccentettem József Attila emléktáblájának, semmi. Innen a széles Rue de Rennesre jutottam, de nyoma sem volt élelmiszerboltnak. Elkezdtem kérdezgetni a helyieket háromszavas francia szókincsemmel, mindegyik el is küldött valamilyen irányba, de bolt egy darab sem volt.

Végül a Montparnasse torony mellett sikerült bevásárolnom: és igen, ez egy körülbelül két kilométeres út volt oda és megint kettő vissza.

screen_shot_2016-02-24_at_07_52_27.png

Másnap persze kiderült, hogy kétszáz méterre is volt egy óriási bolt egy épület mínusz egyedik szintjén, amit úgy találtam meg, hogy visszafele követtem az élelmiszerszatyrok útját. A kék pötty egyébként ennek a boltnak a helyét jelöli. Igen, egy köpésre volt. 

És hogy legyen még egy kitérő a kitőrében: itt a Párizsról forgatott videónk abból a korszakból, amikor már betéve ismertem az összes élelmiszerboltot a környéken:

 

De első nap komoly gondban voltam és valószínűleg hasonló élményeket átélve jutott régi barátom, Varga G. Gábor arra, hogy indít egy szolgáltatást, ami pont az ilyen problémákra kínál megoldást.

screen_shot_2016-02-24_at_07_57_02.png

A lényeg: ha Airbnb-s lakásba mész, akkor legalább 24 órával az érkezés előtt ellátogatsz a Tourist Butler oldalára és mindenféle csomagot meg tudsz rendelni a lakásodba. Kiválasztod, hogy mire van szükséged, ők felveszik a kapcsolatot a lakás tulajdonosával és odaviszik a csomagot, mire érkezel. Nem kell reggel boltokat keresned, nem gond, ha otthon felejtetted a fogkefédet, ha partit akarsz szervezni, ahhoz is adnak hozzávalókat, ahogy megoldódik a piások és az éhesek összes gondja is.

De ha valaki a várost akarja jobban megismerni, vagy csak egy romantikus hétvégét akar eltölteni Budapesten, arra is van ajánlat.

screen_shot_2016-02-24_at_07_57_23.png

screen_shot_2016-02-24_at_07_57_58.png

Összesen hétféle csomag van, mindegyikben három kategória: alap, superior és exclusive, és az alapcsomagok egy része már 15 euróért is elérhető, ami elsőre nem tűnik kevésnek egy egyszerű reggeliért, de ha figyelembe veszed, hogy ezért cserébe mennyi szervezést, egyeztetést, utazást vállal a csapat, akkor kijön, hogy az árrés az alapcsomagoknál nem valami magas.

És a Tourist Butler törekszik a minőségi termékek összegyűjtésére, sőt, a középtávú tervekben az szerepel, hogy néhány igazi magyaros különlegességet is sikerüljön berakni a csomagokba, hogy a vendégek jobban megismerjék az éledező hazai gasztrokultúrát. Mondjuk ez szerintem is elég fontos és jó irány lenne.

Persze a szolgáltatás nekünk budapestieknek és magyaroknak kevéssé érdekes, nincs is magyar nyelvű honlap, de a jelenség, az, ahogy kreatív ötletekkel, ízléses, normálisan felépített weblapokkal és jó szolgáltatásokkal próbálják kielégíteni egy újfajta turizmus igényeit, és javítani egy-egy Airbnb-s szolgáltatást nyújtó magánszemély kínálatát, tök jó és európai dolog.

süti beállítások módosítása