English

Egy nap a városban

Egy jó étterem Kecskeméten - Bagatell

szucsadam 2015 március 04.

Sétáltam egyet nemrég Kecskeméten, és kellemes érzésekkel távoztam. Erről pedig csak részben tehet egy étterem, amiről mindjárt hosszabban mesélek.

Először azonban Kecskemétről. Szép, rendezett a belváros. Jó a hangulat - ezt nem tudom máshogy leírni, egyszerűen arról van szó, hogy a szembe jövő arcok kellemes rendezettséget sugároznak. Helyenként, ha egy picit hunyorítasz, egész olyan, mintha egy német kisvárosban járnál. Galéria:

Mercedes.

Fontos szerepet játszik a német gyár abban, hogy ez volt a benyomásom a városról. 2012 márciusa óta gyártanak autókat itt, egyre többet, egyre több műszakban. Nagyon jól jött a városnak a német tőke, sőt a magyarországi ipari termelési mutatókat is a Mercedes billentette át a csökkenőből a növekvő tendenciába ebben az évben. Ez volt minden idők legnagyobb zöldmezős beruházása Magyarországon, 800 millió eurót költöttek el az országban a tulajdonosok. 2013-ban már 2,1 milliárd euró nettó árbevételt ért el a gyár, ekkor 3200 magyar dolgozót foglalkoztattak (azóta nőtt a szám), és az itteni gyártósornak köszönheti a munkahelyét még sok ezer ember a beszállítói láncban.

A hatás: a 2010-es csaknem 9 százalékos munkanélküliség csaknem a felére csökkent Kecskeméten, 5,4 százalékra 2014 elejére. Az utcán lépten-nyomon német nyelvű beszélgetésekbe futsz. A mostanában divatos kormányzati politikai kommunikáció szerint ők a gazdasági bevándorlók, azok, akik elveszik előlünk a munkát, valójában pedig épp ők azok, akik hozzák.

Az itt élő németeknek, és a felpörgött gazdaság miatt kialakult tehetősebb rétegnek pedig kellenek jó helyek. Többek között jó éttermek. Szerencséjükre eleve volt egy ilyen hely a városban, 2009 óta, a Bagatell. Rögtön két séffel: hat évvel ezelőtt a konyhát Kovács Sándor és Kecskeméti Krisztián rakta össze, akiknek a különféle súlyú gasztronómiai elismerései bekeretezve betöltik az egyik falat odabent. Ide látogattam el most, és megnéztem, hogy megy nekik a szekér.

Úgy tűnik, jól.

p1260379.JPG

Az ebédidő környékén az étterem székeinek egyik felén ültek, a másik felük le volt foglalva. És amit a városban tett sétám során tapasztaltam, itt koncentrálva jött szembe: német rádió szólt a hangszórókból, és a teremben ülők háromnegyede német nyelven beszélt.

Mivel épp Valentin-nap volt, én az erre az alkalomra megálmodott menüt kértem. Ez így nézett ki papíron:

p1260333.JPG

És így a valóságban:

p1260340.JPG

p1260344.JPG

p1260353.JPG

Az előétel a ribizlis-narancsos cumberland szószal zseniális volt, ráadásul igen laktató. A krumplisaláta picit unalmasra sikerült, de azért a fogás így egyben remek volt. A főételben a borjú állaga kiválóra sikerült, a roppanós zöldségekkel együtt szuper volt az összhatás, itt a kacsa volt unalmasabb. Az adag pedig a színvonalhoz képest elképesztően nagy, alig bírtam benyomni. A desszert szerencsére nem agyoncukrozott, nem gejl, viszont az eperszívnek nevezett sütemény nem borzolta fel a kedélyeket.

Persze megkóstoltam más fogásokat is. A petrezselyemleves krémes, mégis erőteljes ízű, remek cucc. A zöldborsós kacsamáj is szuper választás a téli hónapokban, és szintén elég kiadós volt előételnek:

p1260339.JPG

p1260343.JPG

Összességében azt mondhatjuk, hogy egy jó minőségben, megfelelő alapanyagokkal dolgozó étterem a Bagatell, korrekt árakkal (5-6 ezer forintból kijön három fogás). Ha nagyon akarunk, minden fogásban találunk valami oda nem illő vagy épp kissé unalmas összetevőt. De jobb, ha egyszerűen csak örülünk annak, hogy Kecskeméten is ehetünk egy jót, ha épp arra tart utunk. Én például két helyről is vásároltam cuccokat az épülő házamhoz ide, szóval pörgetem az itteni gazdaságot én is, amennyire bírom.

Persze nem vagyok egy Dieter Zetsche, de azért megtettem, ami tőlem telik.

Bagatell étterem
Cím: 6000 Kecskemét, Lestár tér 1.
Nyitva:
Hétfő - Szombat: 10:00 - 23:00
Vasárnap: 11:00 - 16:00

Disclaimer: a helyre szokás szerint bejelentés nélkül érkeztünk, a számlát pedig saját zsebből fizettük, mert mi ilyen srácok vagyunk!

süti beállítások módosítása