English

Egy nap a városban

Fantasztikus szendvicsek és levesek osztrák módra: Dió Delicate

Magyarósi Csaba 2014 december 09.
Címkék: gasztro

Szuper kis helyet találtam nektek. Igazából nem találtam, hanem Kriszta ajánlotta, gyorsan elmentünk, kipróbáltuk, és nyert.

Az Egyetem térhez közel, a Királyi Pál utca 9-ben van a Dió Delicate: Cantine, ami kívülről nem különbözik olyan nagyon sokban a mostanában megnyílt száz ugyanolyan helytől, de kóstold meg a fogásaikat, és rájössz, hogy ez tök más dimenzió.

 

A személyzet egy főből áll, amennyire ki tudtam deríteni:

- ő a tulaj
- a pincér
- a szakács
- Sopronból jött
- amúgy osztrák

Kis netes nyomozással kiderült, hogy Klausnak hívják és korábban sikeres delikáteszboltot üzemeltetett Sopronban.

dsc02123.JPG

dsc02134.JPG

Minden nap van déli menü vállalható áron, amikor náluk jártam, épp valami vegetáriánus fogás volt, amit köszönettel kihagytam, megkóstoltam viszont a napi levest, a karfiol-kókusz-curryt és kértem egyet a szendvicsekből is.

A leves hibátlan volt, ismerős alapíz pont annyi titokzatossággal, amitől érdekessé válik a fogás, egy percig sem volt tolakodó, sem unalmas, zavarba ejtő vagy öncélú: a rászórt magokkal együtt csodás leves, ami azt is megmutatja, hogy a Dióban értenek az ételekhez.

dsc02122.JPG

De az igazi szenzációt a szendvics jelentette: csak annyit kértem, hogy derüljön ki belőle, mire képes a hely. Kiderült. A csodálatos kenyérbe diós pestót kent Klaus, aztán jöttek a friss és ilyenkor is finom zöldségek, a spéci sajt és a szarvasgombás szalámi, majd az egész ment a grillbe: három nappal később egy jó ebéd után írom ezt a cikket, de most is összefut a nyál a számba, amikor a képeket nézegetem. Nagyon sokat javult a szendvicskultúra az utóbbi években Budapesten, de a jelek szerint Ausztria tudott még újat hozni erre a lassan telítődő piacra.

dsc02129.JPG

dsc02132.JPG

A szendvicsmenü ára 900 forint, egy pohár szóda 200, 1100-ból bőven eltelsz és nagyon jót eszel. Hol van ehhez képest egy gyorsétterem menüje 1500-ért?

Dió Delicate: Cantine
Budapest, Királyi Pál utca 9
H-P: 8-18, Szo: 9-13
+36 30 5990537

süti beállítások módosítása