English

Egy nap a városban

A legjobb ebédmenü nyomában: Fricska

szucsadam 2014 december 05.

Tök új helyet teszteltünk a Dob utcában. A Fricska Bajor Imre éttermének, a Kicsihuszárnak a helyén nyílt, ex-olimpiások vezetésével, nagy reményekkel kísérve. A séf, Giczi Andor nagyon fiatal, az Olimpiában is dolgozott, Csongrádi Csaba társtulajdonos volt ott, rajtuk kívül még Nagy Szabolcs a Fricska apukája.

p1250557.JPG

p1250559.JPG

És fantasztikus ár-érték arányú ebédet adnak.

Az étlap egyébként nagyon szűk (nem baj), lapozni nem nagyon kell, az ebédkínálat pedig felfér a falra, krétával. Ez itt:

p1250562.JPG

Kikértük a két előételt, én főételnek a marhakolbászra próbáltam még rá, meg persze a desszertre. Évi az étlapról még kért töltött káposztát is. Na, mindez így fest:

p1250563.JPG

p1250564.JPG

p1250570.JPG

Az előételek előtt saját készítésű kenyereket hoztak, amitől rögtön elkezdtem félni: vajon azért tömnek kenyérrel, mert itt sem lakunk jól három fogással? Noha a szívem csücske a Laci!Konyha például, előfordult már velem, hogy két menüt is ettem, mert éppen nagyon kellett a kalória. Később kiderült, hogy kár volt félnem, itt a kenyér csak lehetőség, nem életmentés.

A leves kitűnő volt, nem ettem még ilyen friss, ízletes hagymalevest eddig. Az én csirkemájam pedig előételhez képest kellően nagy adag volt, szép színű és nagyon finom májjal, játékos sütőtök textúrákkal. Közben kértem egy pohárral a ház borából, a Villa Tolnay 2013-as rajnaijából, és hát húha. 450-es deciáron ez egy olyan nagyon jó ajánlat, hogy a kajákkal együtt már az asztalt csapkodtam örömömben. Finomseprőn tartott, gazdag íz, egy kevés maradékcukor, szép, kerek savak, kellő mennyiségű alkohol. Rögtön megbeszéltük Évivel, hogy akkor ebből egy kartonnal, karácsonyra.

A főtételem is zseniális volt, a marhát rendesen megszelídítették, fűszerekkel beterelték egy másik bolygóra, és a káposztával is megbeszélték, hogy nagyon ne akarjon rámászni szegény állatra, meg a csicsókára sem. Évi főétele is jó volt, bár abban is tulajdonképpen olyan mennyiségű volt a hús, mint egy jó bejgliben a töltelék. Ő meg inkább a káposztára játszott volna.

p1250574.JPG

Közben megkóstoltam a ház másik borát, a Garger kékfrankost, és Évivel ismét megbeszéltük, hogy akkor ebből is egy kartonnal, karácsonyra. Csongrádi Csaba kitűnően választott ki két bort (persze többet lehet kapni, izgalmas a borválaszték), amik meglepően jók ahhoz képest, mennyire meglepően olcsón lehet megkapni őket. "A ház bora általában drága és rossz, én meg azt mondtam, legyen olcsó és jó" - mondta a benne élő marketinges.

A desszert is mesés volt egyébként, egyszerűen nem lehet belekötni az ebédbe.

p1250578.JPG

A harmadik pohár bor után, telve a gyomromat ért élményekkel, így tekintettem a világra, feleségem nevetésével kísérve, evés közben:

p1250583.JPG

Én azt mondom, hogy mivel a három fogás 2000 forint alatt maradt, ez jelenleg Budapest legjobb ár-érték arányú ebédje. Pont.

Fricska
Cím: 1073 Budapest, Dob u. 56-58.
Nyitva: keddtől csütörtökig 12:00 - 23:00, péntek-szombat 12:00 - 24:00

süti beállítások módosítása