English

Egy nap a városban

Budapesten is kiütné a pénztárcát a mobil

Hirdető 2014 december 04.
Címkék: hirdetés

Nagyon röviden arra jó a Simple alkalmazás, hogy megszabadulhatsz a fizetés jelentette nyűgtől.

Igen, tudom, first world problem, de az app nem is akar úgy tenni, mintha a harmadik világ gondjaira kínálna megoldást.

Egyszerűsítsük le nagyon: letöltöd a programot a mobilodra, aztán bekötsz mögé valamilyen módon pénzt, és azzal fizetsz.

Több lehetőséged is van: feltöltheted például az egyenlegedet, a folyamat leginkább olyan, mint amikor a boltban kártyával vásárolsz, csak a leolvasó a telefonod, amibe bepötyögöd a kártyaszámod, a kívánt összeget, és már ott is van az appban a lóvé. A másik lehetőség, hogy a Simple-t összekötöd a bankkártyáddal, és akkor folyamatos az átjárás, sosem merül le a kereted (csak amikor a pénzed is elfogy). A garancia arra, hogy senki sem nyúlja le a pénzed, elég masszív: az app mögött az OTP áll, nem valami ismeretlen kis garázscég.

Onnantól kezdve, hogy ezt a kétperces melót elvégezted, a mobiloddal tudsz fizetni. De csak a kompatibilis helyeken.

Elmondom, hogy ez miért jó: kinézel egy filmet, történetesen a Corvinban. Azért ott, mert egyelőre a mozik közül csak náluk működik a Simple. Az appban kikeresed a címet, az előadást, a nézőtéren szkrollozgatva kiválasztod a helyet, kattintasz kettőt és már mehetsz is mozizni. Nem kell odaérned fél órával a kezdés előtt, hogy átvedd a jegyeket, nem kell valami netes felületen minden alkalommal bankkártyaszámot pötyögni, elég egyszer regisztrálni a programban, és onnantól minden megy magától. A jegy a telefonodon lesz, amit a moziterem bejáratánál leolvasnak, aztán kezdődhet a film.

23344.jpg

A próba során kipróbáltam egy étteremben is az alkalmazást, a Fargerben, mert náluk pont lehetett. Itt azért már falakba ütköztem, például a rendelés gyorsítására szolgáló program be sem töltődött még, amikor már ott állt mellettem a pincérnő, hogy felvegye a rendelést, én meg kénytelen voltam elküldeni azzal, hogy most inkább a digitális kollégájával intézném a dolgot. Aztán jött a második nehézség: a belső asztaloknál alig volt térerő, így nagyon lassan töltődött be a menü. Érdemes lenne ingyen wifit adni a kompatibilis helyeken, mert ha például még csigább lett volna a net, nem is tudtam volna használni a programot. Aztán: az egész menü ott volt a Simple étlapon, kivéve a kólát, így kénytelen voltam limonádét rendelni.

dsc02023.JPG

dsc02026.JPG

Máskülönben viszont engem is meglepett, hogy milyen jól működik az app. A kólát leszámítva minden tétel ott volt a telefonomban, másodpercek alatt összeválogattam, amit akartam, raktam hozzá extrákat, és fizetés előtt még a borravalót is felajánlotta a program: választhattam, hogy 10 vagy 15 százalékot akarok adni, illetve be is írhattam volna valamilyen összeget.

dsc02027.JPG

Leadtam a rendelést, amivel egyben fizettem is, egy percen belül ott volt a pincérnő, aki visszaigazolta a vásárlást és tíz perccel később megérkezett az ebédem. Amikor befejeztem, felálltam és távoztam, anélkül, hogy bárkire várnom kellett volna.

dsc02030.JPG

dsc02032.JPG

Ebből is látszik, hogy amikor elkezd működni a rendszer, akkor a mozis élményhez hasonlóan egyszerűbb lesz az élet, vagy inkább gördülékenyebb: nem akkora ugrás ez, mint a kerék, a tűz vagy a fűtött lakás, de érezhetően más, mint a pénztárcás turkálás, vagy a kártyás bénázás.

És a kajarendelésnél egyszerűbb tényleg nincs: több száz hellyel szerződött a Simple, egyszer beírod a címed, ez alapján a rendszer kiszámolja, hogy melyik étterem jöhet szóba, és már csak ezeket listázza, kiválasztod, amit szeretnél (napi menü is fel szokott bukkanni), aztán fizetsz és kész, jön is a pizza, hamburger, meg a többi.

Nyilván még csak a projekt elején tart az app, de ha lesz elég hely, ahol tudsz vele fizetni (például több mint 300 automatából már most is vehetsz kólát, kávét, 350 helyről rendelhetsz ételt, vehetsz színház és koncertjegyet a teljes Interticket kínálatból stb.) és ha a kisebb gondok megoldódnak, igazi alternatívája lehet a hagyományos fizetési eszközöknek. És számos esetben már most is kényelmesebb azoknál.

A program innen tölthető le iOS-re és innen Androidra.

Disclaimer: a Simpe az Egy nap a városban blog hirdetője

süti beállítások módosítása