Holnap lehetséges, hogy eltávolítják a BKK éléről Vitézy Dávidot, akinek pedig elég nagy szerepe volt abban, hogy a budapestiek úgy érezték: a sok tévedés mellett alapvetően jó irányba indultak el a dolgok az elmúlt öt évben. Legalábbis városszinten.
A BKK-nak volt számos remek újítása annak ellenére, hogy szűkös keretek közt kellett lavíroznia, hiszen az előző EU-s költségvetési ciklus hatalmas támogatását szinte egyben elvitte a négyes metró, nem állt tehát rendelkezésre jelentős forrás.
Hogy a BKK mire lett volna képes, az csak most derült volna ki, hiszen a következő, 2020-ig tartó EU-s költségvetési ciklus pénzeire már az új csapat által előkészített pályázatokat adták volna be, ezekkel a következő években alapvetően változhatott volna meg a város közlekedése. Persze továbbra sincs kizárva, hogy ezek megvalósulnak, csak a BKK hatáskörének a szűkítése és Vitézy lehetséges eltávolítása jelentősen csökkenti az esélyt.
Nézzük meg, hogy milyen Budapestet képzelt el Vitézy Dávid a csapatával.
1: Hajóközlekedés
Lassan öt éves a blog, és az első perctől kezdve mondjuk, hogy milyen fontos lenne a Duna okosabb kihasználása: csökkenhetnének a városi dugók, sokkal kellemesebb lenne a közlekedés, ráadásul az emberek fejébe is bevésődne, hogy van itt egy folyó, amivel érdemes számolni. A BKK számolt is, rendszeresítette a BKK hajójáratát a meglévő, régi flottával, de a tervek szerint 18 városi és 6 helyközi hajóval Dunafüredtől Nagymarosig biztosították volna a vízi összeköttetést. Az új hajókkal gyorsabb, kényelmesebb lett volna az utazás, a másfél órás menetidő 35 percre csökkent volna. A látványtervek:
2: Menő villamosok mindenütt
Az 1-es kimenne Kelenföldig. A 47-es, 49-es vonalát a Bajcsyn elvinnék egészen a Lehel térig, ahol összekötnék a 14-essel, így az észak-pestiek átszállás nélkül juthatnának el a belvárosig, vagy Dél-Budáig. A 3-as villamost elvinnék az Árpád hídig. A villamost visszaépítenék a Rákóczi útra, amivel egészen Újpalotáig el lehetne jutni. A 2-es villamost áthúznák Újlipótvároson, egészen a Duna Plázáig. És még számos terv itt.
3: A Rákóczi út felújítása
Szürke autópálya helyett fák, biciklisáv, csökkentett közlekedés, középre behozott buszsávok, és ahogy a fenti tervből is látszik, idővel visszahozott villamosforgalom.
4: Az M1-es metró
Meghosszabbítanák a vonalát egészen Csáktornya parkig, illetve a Marcheggi hídig, ahol egy P+R parkoló is épülne, így a keleti elővárosokból érkezők könnyen juthatnának el a belvárosig: egészen pontosan a Vigadóig, ami fúrás nélkül is elérhető, ugyanis az alagút most is addig tart, csak a Deáknál van az utolsó megálló. Új kocsik is érkeznének.
5: Kipofoznák a Határ úti metrómegálló környékét
Esztétikai jellegű változtatás, annak mondjuk elég jelentős
6: Megújulna a Moszkva/Széll Kálmán tér
Ez is sokkal szebb lehet:
7: Összekötnék a 2-es metrót a H8-as hévvel.
Egy normális városvezetés már jó tíz éve meglépte volna. A BKK bekötötte volna Gödöllőt a metróba, hogy az elővárosokban lakók átszállás nélkül jussanak be a belvárosba, vagy Budára. Haladó, és iszonyú fontos projekt, ami érdemben csökkenthetné Budapest autós forgalmát és az elővárosokban élők kényelmét.
És még ezer más projekt. Itt a lista, lehet szemezgetni.
Akinek tetszenek a tervek, nyomjon egy like-ot, hátha feltűnik valakinek, hogy Budapest akkor is szeretne korszerű tömegközlekedést magának, ha két ember történetesen nem bír kijönni egymással.