English

Egy nap a városban

Budapest a Guardian szerint is kihagyhatatlan

Magyarósi Csaba 2014 augusztus 07.
Címkék: városkép

Ha tíz évvel ezelőtt megkérdeztél egy nyugat-európait arról, hogy volna-e kedve Budapestre utazni, olyasmit válaszolt volna, hogy “biztos szép országról, de Afrika túl meleg, utálom az oltásokat és amúgy sem szeretnék egész nap csadorban járni”.

Tényleg. Nem tudtak Budapestről és Magyarországról semmit. A kilencvenes évek második felében elmentem egy házibuliba a briteknél és a vendéglátók úgy méregettek, mint valami félig megfőtt bogarat. Egyedül ittam a kólát a kert végében, amikor odajött hozzám egy kisebb csoport, a tagjai jól láthatóan vagy fél órája gyűjtötték a bátorságot, hogy megpiszkálják Gregort, aztán szánakozó arccal feltették a kérdést, hogy miként jutottam ki onnan és hogy milyen az élet a kommunizmusban.

Mondjuk hasonló arccal néztem én is rájuk, amikor az alapok tisztázása után megmutatták a legújabb kincsüket, a pénzérményi kvarcjátékot, ami állítólag megdöglik, ha nem kap félóránként inni.

Ezek az idők elmúltak, de annyira, hogy ma már nincs olyan kötelező úti célokat felsoroló összeállítás, amiből hiányozna Budapest. Tulajdonképpen annyira rajta vagyunk minden listán, hogy az már kezd unalmassá válni.

Most viszont a Guardian állított össze ez zavarba ejtő cikket a 40 legizgalmasabb 2014-es úti célról. Azért zavarba ejtő, mert olyan helyek is vannak rajta, mint a most épp ebolaproblémákkal küzdő Lagos. Értem én, hogy 21 millió emberből 5 halálos áldozat még nem ok az utazás elhalasztására, de kihányni a belső szerveidet akkor sem jó turisztikai program, ha fakultatív. Ráadásul tényleg kevés nyomorúságosabb város van a világon Lagosnál, ami persze együtt jár azzal, hogy a hely izgalmas, vibráló, lüktető, de ha ez a fókusz, akkor nem értem, miként került a listára:

- Dyess, Arkansas
- Yorkshire, Nagy-Britannia
- Maremma-régió, Olaszország

És még néhány olyan úti cél, ami Lagos-szempontból kimondottan unalmasnak tűnik.

De Maremma mellett itt van például Gdansk is, amiről már írtam, hogy milyen szuper hely és persze Budapest, naná. A város a lap szerint továbbra is Európa legjobb ár-érték-arányú városa, ami tökéletes helyszíne lehet egy minivakációnak.

BUDAPEST.jpg

A lap kiemeli a reneszánsz (nyilván neoreneszánsz) és szecessziós építészetet (köszi Lechner Ödön!), amik csodálatos hátteret jelenthetnek egy romantikus túrához (naná, hogy egy neogótikusról rakok be fotót), melegen ajánlja a Baltazar Hotelt és a nyolcadik kerületet is, ahova szerinte korábban azért nem volt ajánlatos bemenni.

Ezek alapján a nyolcadik kerület durvább hely lehetett, mint most Lagos.

süti beállítások módosítása