English

Egy nap a városban

Budapest legeldugottabb piaca kiszúrja a szemed

Magyarósi Csaba 2014 augusztus 01.
Címkék: gasztro

Vagy egy piac Budapesten, ami az átlagosnál sokkal kisebb figyelmet kap, a kézművesség páriája, annak ellenére, hogy sokkal központibb már nem is lehetne az elhelyezkedése. Az átépítés előtt a Kossuth téren volt minden pénteken, de én például annak ellenére sem futottam bele soha, hogy napi rendszerességgel arrafelé bringáztam a belvárosba. Most átköltöztek a Szabadság térre, gyanúsan közel a Hold utcai piachoz, de itt sem láttam még a Vidéki Mustrát, pedig ennél csak akkor eshetne jobban az utamba, ha beköltöznének az előszobámba, a bejárati ajtó elé.

Múlt pénteken viszont elmentem izomból, nem bíztam a véletlenre a dolgot és Reagannel együtt megnéztem az árut.

DSC06607.JPG

DSC06606.JPG

És ezt vettem észre, hogy hiába vagyunk tök jó helyen, másnak se tűnt fel nagyon a Vidéki Mustra. Biztos, mert folyton banknegyedek és minisztériumok közelében működnek, és az öltönyhöz nem passzol annyira a fél mázsa hízó, meg a zsák krumpli.

Akárhogy is, a negyven standnál alapvetően vidéki, háztáji termékeket árulnak azzal a céllal, hogy összekössék a vidéket Budapesttel, szóval hogy mi elkényeztetett, hülye belvárosi polgárok szembesüljünk azzal a ténnyel, hogy a tojás nem gépekből jön, hanem élő állatokból. A termelőkkel egyébként a hét legtöbb napján a vásárcsarnokban is találkozhatsz, bár láttam én olyat, akivel Budapesten még az életben nem futottam össze, de a füredi ökopiacon, vagy Káptalantótiban például már többször is (galériában az összes kép).

A kínálat egyébként nagy meglepetést nem fog okozni, kábé ugyanaz van itt, mint a legtöbb hasonló piacon, hasonló minőségben: van néhány igazán jó zöldség, gyümölcs és akadnak azért olyanok is, amik nem ütnek el olyan nagyon a megszokott, bolti minőségtől. Vannak jó szándékú, de kevéssé forradalmi felvágottak és vannak nagyon eltalált kolbászok, vagy éppen halételek, esetleg rillette-ek. Mivel a piacosok köre nagyjából konstans, érdemes végigpróbálni őket, aztán megtalálni a legszimpatikusabbat.

Vidéki Mustra
Szabadság tér
Minden pénteken 4-ig, de 2 körül elkezdenek csomagolni

süti beállítások módosítása