English

Egy nap a városban

Törölték a járatomat, mit tegyek? - Flight Refund

Hirdető 2013 szeptember 18.

E heti hirdetőnk a Flight Refund, akik segítenek, ha a reptéren futunk bele valami váratlanba.

Aki gyakori látogatója a reptereknek, tudja, hogy nem minden megy zökkenőmentesen. Ha más nem, egy ismerősünk meséli, hogy elkeverték a csomagját, órákat késett a járat, vagy nem engedték felszállni.

delayed.jpg

Aztán amíg a valóságban bele nem futunk egy hasonló kényelmetlenségbe, el sem hisszük, hogy ez gyakori dolog. Mindig mással történik meg a baj, aki aztán vár a légitársaságtól a pénzre, de az sosem jön meg. Vagy aki bele sem vág egy hosszadalmas kártérítési procedúrába, mert végül is odaért a repülő. Vagy épp bukta a szállodai foglalót, de az "nem olyan sok".

Amikor aztán végül velünk is megtörténik hasonló eset, nekünk kell dönteni. Belevágunk-e egy fárasztó eljárásba, vagy inkább hátradőlünk Martinit kortyolgatva, és hagyjuk a fenébe az egészet.

waiting-in-airport.jpg

Pedig lehet mindkettőt egyszerre: bejelented az igényedet egy érdekképviseleti oldalon, és a többit elintézik helyetted. Mindezért csak akkor fizetsz, ha ténylegesen kapsz pénzt a légitársaságtól. Egyébként ingyen tettél egy próbát.

A Flight Refund oldalán kell regisztrálni, és kitölteni egy online űrlapot. Persze ezután is követed az eseményeket, de a Flight Refund a dolog nagy részét leveszi a válladról: kideríti, jogos-e a kártérítési igény, megkeresi a légitársaságot, képviseli az érdekeidet, nyomást gyakorol. Minden esetet egyedileg kezelnek.

Becslések szerint nagyjából minden kétszázadik járat eseténél fordul elő olyan esemény, ami az uniós szabályozás értelmében kártérítési kötelezettséget von maga után. Ezek közül viszonylag kevés esetben jut el a dolog konkrét pénzkifizetésig, és ennek több oka van.

Egyrészt az utasok nem tudják, hogy az Európai Unión belül valamennyi közlekedési módot átfogó utas-jogi rendszer jött létre. Hogy meghatározott, mikor jár a kártérítés, és mennyi.

Másrészt sok utas a bonyodalmas ügyintézéstől illetve a jogi procedúrától megrettenve inkább bele sem vág egy kártérítési ügybe. Tapasztalatok szerint egy kártérítési igény érvényesítése hosszadalmas jogi és adminisztratív folyamat, de egyáltalán nem igaz, hogy az ügy végigvitele több pénzt emészt fel, mint egy kártérítés. Mivel a Flight Refund, mint említettük, sikerdíj alapon működik, csak a ténylegesen visszautalt pénzből kapnak részesedést.

Az alábbi esetekben jár kártérítés:

- járat törlése
- 3 óránál hosszabb késés (ennyivel később száll le a gép)
- túlfoglalás

Az alábbi esetek képeznek kivételt:

- vis major esetén nem jár kártérítés (sztrájk, időjárás, háború, váratlan külső körülmény, stb.)
-EU-n kívül üzemeltetett légitársaságok járatai, ha EU-n kívüli reptérről szállnak fel (ha EU-n belülről indul, rá is vonatkozik, ebben az esetben is érvényesíthető a kárigény)

Ja, és nagyon fontos: a két éven belüli ügyeknél még most sem késő az ügy elindításához. A lényeg, hogy bizonyítékot gyűjtsön mindenki, akivel ilyen eset történik.

Részletek itt.

süti beállítások módosítása