English

Egy nap a városban

Így ebédeltet Takács Lajos - Laci!Pecsenye

szucsadam 2013 augusztus 29.

Idén tavasszal derült ki, hogy az Olimpia séfje, Takács Lajos elhagyja az Alpár utcát, és munkahelyet vált. A Laci!Pecsenyébe megy, hiszen miután Mogyorósi Gábor újra a Hegedűs Gyulában vezeti a Laci!Konyha!-t, a város egyik legfrekventáltabb helyén található étteremnek pedig szüksége lett egy húzónévre, hogy a hazai közönségre is számítson.

Még jobb ötlet volt az étterem vezetésétől, hogy egy bemutatkozó ebédmenüt talált ki a nyárra. Ez azt jelentette (jelenti), hogy három fogásért és egy fröccsért cserébe összesen 2013 forintot kérnek (plusz 12 százalék kötelező borravaló), ami zseniális ajánlatnak tűnik. Takács Lajos három fogását még soha nem kóstolhattuk ennyiért egy ilyen környezetben, Sauska rozéfröccsével lekísérve.

Kipróbáltam én is.

P1170284.JPG

Ilyenkor nyáron az étterem nem is látszik a zöld lomboktól, csak a teraszra kihelyezett asztalok és székek árulkodnak. Kábé ötven százalékuknál ülnek csak emberek, ami ebédidőben, a fenti ajánlat mellett meglepő.

Az ebédmenü naponta változhat, két előételből, két főételből és két desszertből választhatunk egyet-egyet. A Sauska rozét én a Btk. ittas vezetési paragrafusaira hivatkozva nem kértem a szódámba, pedig de jól esett volna arohadtéletbe.

Első fogásnak ázsiai levest kértem. Nagyon kifinomult, szinte elegáns levest hoztak, ami meglepő ebben a műfajban. Próbáltam rájönni, ezt hogy sikerült összehozni, vajon a roppanós - tofusan puha textúrák arányában, a túlfűszerezéstől megmentett, koncentrált lében vagy a folyamatosan fotótémát nyújtó, a levesből kikandikáló gombafejekben és -szárakban van-e a megoldás. Talán mindben együtt.

P1170275.JPG

Főételnek ropogós kacsacombot kértem gombaraguval és bulgurral. A kacsacomb hibátlanul lett megsütve, kívül ropogott, belül vajpuha maradt. A köret mennyiségét nem vitték túlzásba, nyilván a kacsát nem akarták zavarba hozni. Velem viszont a környezet, a milijő megtette, így aztán ellenálltam a vágynak, hogy megragadjam a csontot, és lerágjam róla a maradék húst. Késsel bénáztam végig a mutatványt.

P1170278.JPG

Desszertnek körte sorbet jött, kéksajttal és pirított magvakkal. Volt benne egy adag humor, ahogy a körte mézes, egyoldalú ízére rácsap a tányérra kent savanyú sajt, a mandulát ropogtatod, és amikor mindezt megszokod, elkezd dolgozni a pattogócukor a szádban.

P1170283.JPG

A kiszolgálás tök rendben volt, mindig figyelt rám valaki, és bárki jött az asztalhoz, udvarias és mosolygós volt. Az ebéd kitűnő, de azért a levesen kívül egyáltalán nem emlékezetes. Jól sem laktam igazán, két óra múlva már megint nézegettem, hol lehetne betolni egy kis ráadást. Mindenesetre 2013 (+12 százalék!) forintért, a Szent István téren ez ingyen van - a kisétkűeknek.

Augusztus 30-ig van a nyári ebédmenü (12-15 óráig) a fenti áron, vagyis ma és holnap még kipróbálhatjátok. Utána, reméljük, meghosszabbítják az akciót. Érdekes lehet még a Vasárnapi ebéd elnevezésű menü, ami nem meglepő módon húslevesből, rántott húsból, "savanyúból" és sütiből áll, nyilvánvalóan vasárnaponként. Itt tényleg kipróbálhatja a turista, mi a hagyományos, alapértelmezett magyar konyha. Mi meg nosztalgiázhatunk.

Laci!Pecsenye?
Budapest, V. Budapest, Sas u. 11
Nyitva minden nap 12.00 - 24.00

süti beállítások módosítása