English

Egy nap a városban

Szerethető kacatok a Klauzál téren

Magyarósi Csaba 2013 augusztus 28.
Címkék: városkép

Épp a Kádár étkezde felé mentem, hogy megnézzem a napi menüt, amikor észrevettem ezt:

P1230745.jpg

Biztos voltam benne, hogy valami kincset találtam, egy évszázados régiségkereskedőt, aki hosszú családi történeteket fog mesélni. Ezeken keresztül kirajzolódik majd Budapest múltja, és talán kicsit a jövője is. Gyorsan lezártam a biciklit, aztán beléptem a Régi tárgyak boltjába, amiről kiderült, hogy négy éve nyitotta a tulajdonos, aki korábban soha életében nem foglalkozott régiségekkel.

Volt viszont egy csomó, már semmire sem jó vacka otthon, és elkezdte ezeket árulni a kis, Klauzál téri boltban. Aztán ahogy kiárulta a saját készleteit, úgy hozták az eladók az újabb izéket, így az üzlet mindig tele van, lehet miből válogatni.

P1230733.jpg

P1230738.jpg

P1230732.jpg

P1230734.jpg

Azért valószínűleg nem itt fogod megtalálni életed régiségeit, de nippekben például erős a bolt, meg rozsdás konyhai eszközökben, és van néhány olyan óra is, amivel el lehet játszani a nagyjelenetet a Ponyvaregényből:

Akadnak régi fotók, képeslapok is, bár ezeknek a gyűjtését sosem értettem. Ha ismeri valaki az érzést, leírhatná, hogy miért jó tök ismeretlen emberek képeslapjait olvasgatni. Vagy csak írók vesznek ilyesmit?

P1230736.jpg

Ez a régi lámpa meg különösen tetszett:

P1230743.jpg

Állítólag működik is, csak elem kell bele. A háttérben meg a Fabergé tojásokra emlékeztető kis díszek, de amikor megemlítettem, hogy mire emlékeztetnek, a tulajdonos biztosított róla, hogy nem eredetiek. Hiszek neki.

Cím: 1072 Budapest Klauzál tér 10

süti beállítások módosítása