English

Egy nap a városban

A legjobb hamburger nyomában: Bodega

Magyarósi Csaba 2013 július 08.
Címkék: gasztro hamburger

Lassan három éves lesz a toplistánk, amiben a legjobb budapesti hamburgereket gyűjtöttük össze. Hetekig kóstoltunk, zabáltunk, volt, hogy hánytunk is, hogy összeszedjük nektek a mezőny legjavát, és a projekt sikerrel zárult: az első öt helyezett még ma is megállja a helyét.

A sztori ott kezd el érdekessé válni, ha megnézed a lista további helyezettjeit: Marika néni, Meat Point, Mega hamburger, és haverjaik az utolsó helyeken. Oké, akkor sem tartottuk jónak őket, de az elmúlt három évben annyi csodálatos hely nyílt, hogy most már fel sem merülnének egy toplista készítésekor. Szóval sokat javult a budapesti mezőny, és bizony bőven belefutunk olyan burgerekbe, amik annak idején simán toplistásak lettek volna, de ma már a legjobb tíz közé is csak nehezen férnének be. És ez jó, mert ez azt jelenti, hogy a gasztroforradalom a hamburgereket sem hagyta érintetlenül.

A Bodega viszont más. Ezt a helyet még tavaly nyáron írtam fel magamnak, azóta előugrik néha a naptárból a figyelmeztetés, hogy keressem fel, mert sokan ajánlották, és mert állítólag jó. Lelövöm a poént: tényleg az. Fantasztikus. Toplistás. Ma is.

Persze meg kell küzdeni érte, mert a Nemzeti környékén van, a Lágymányosi híd mellett a régi vágóhíd területén, aminek most először néztem meg a kapuját: szuper állatos szobrok vannak rajta.

P1230299.JPG

Belépés után kicsit elbizonytalanodtam, hogy jó helyen járok-e, még amikor megláttam a hely facebookos oldaláról ismerős ponyvát, meg színes padokat, akkor sem lettem biztosabb a dolgokban, aztán, mint a mesékben, megcsapott az illat, a jó hamburgerhús bármikor felismerhető illata, és már tudtam, hogy megtaláltam a Bodegát.

P1230298.JPG

Gyorsan rendeltem is egy Rock burgert (rokfort sajttal), kértem bele bacont, coleslaw salátát, meg egy kólát, fizettem érte kábé 1600-1700 forintot, aztán néhány perccel később megkaptam ezt:

P1230294.JPG

P1230295.JPG

Higgyétek el, én annak idején profi voltam. Remekül szét tudtam bontani alkotóelemeire a hamburgert, milyen a hús, hogyan sütötték, friss-e a saláta, mit tud a buci, de amikor elkezdtem enni a Bodega burgerét, minden kiment a fejemből. Ez ugyanis nem részegységekből áll, ez úgy, ahogy van, egyben csodálatos. Biztos jó a zsemle, próbáltam koncentrálni a salátákra, frissnek tűntek, a szószra, ami remek, a húsra, ami jól fűszerezett és nagy is, de nem ment: csak zabáltam, nagy falatokkal toltam le a könnyen csúszó hamburgert és úgy élveztem a feladatot, mintha nem is tesztelni mentem volna, csak kajálni egy jót. A coleslaw kötelező mellé, mindenképp kérjétek, mert ezekből együtt lesz Budapest egyik legjobb hamburgere, ami a közelben dolgozó vodafone-osoknak, Morgan Stanley-seknek, színházasoknak egy természetes választás, de a város távolabbi pontjairól is megéri elnézni hozzájuk.

Mert a Bodega burgere: erősen ajánlott.

Bodega
Soroksári út 58
06703348176
H: 11-16
K-Cs: 11-18
P: 11-16
Sz-V: zárva

Update: a Bodega lakókocsija megszűnt, helyette a Bodega - Konyha nevű helyen találjátok meg a hamburgereket, a Vágóhíd utca 3-5 alatt.

süti beállítások módosítása