Hát ezt is megértük. Nem mindig hittünk benne (és velünk együtt a városvezetés sem), hogy lesz a dologból egyáltalán valami, de sikerült: ma délben átadták Budapestnek az első új Alstom szerelvényt, hosszú, évekig tartó huzavonát követően. Én is elmentem az átadásra, ahol Tarlós István polgármester röviden összefoglalta a heroikus tárgyalássorozatot, aminek történetéből elmondása szerint könyvet lehetne írni, aztán kinyitották az ajtókat, hogy a sajtó igen nagy számban megjelent képviselőit betereljék az 1023 utas befogadására alkalmas járműbe. Meg is tömtük rendesen.
Lássuk először a kocsit kívülről.
Szép, egyszerű, elegáns. A dizájnt a kisföldalatti ihlette, ahhoz igazodik, és ez látszik is. Noha sokkal nagyobb járműről van szó, kicsinek, kecsesnek tűnik.
Az eleje szerintem hasonlít Eve-re a Wall-e animációs fimből:
Fejcsere:
Mellette Wall-e is befutott a másik vágányon:
Pont ez az érzésem, ahogy rájuk nézek:
Na jó, hagyjuk a hülyeséget, igaz? Koncentráljunk a komoly dolgokra, például a gombokra. Az ajtókon ilyenek is helyet kaptak. Ezentúl itt is csak az nyílik, amelyiknek kell.
Lássuk belülről. Ötletes középső kapaszkodó:
Információs kijelzők:
Meglepően puha ülések, elsőre keveset néztem ki belőlük, mert a szivacs süllyesztett:
A metró egyben végigjárható, köszönhetően a csuklóknak:
A piktogramok dizájnja illeszkedik a nemrég bemutatott új trolikhoz. Egységes arculat rajzolódik ki, a jövőben érkező járműveknél is ezekre lehet tehát számítani:
Légkondi hűtőrács majdnem végig az ablakok felé nyomva a hűvöset:
Nem ráz, puha a lengéscsillapítás, mintha új síneken haladnánk, amik már gumiból épültek. Erős fékezésnél is meg lehet állni minimális kapaszkodásnál (ezt is kipróbáltuk). A másik, amit mindenki egyből észrevesz majd, a zaj. Sokkal csendesebb, simán beszélgettek egymással az egymás mellett ülő emberek, sőt még az álló utasok is tudtak kissé behajolva kommunikálni. Inkább az emberek hangját lehetett hallani, mint a metróét.
Néhány technikai adat:
Összesen 110 darab érkezik a 2-es metró vonalára a Metropolis elnevezésű metrókocsiból, ami 22 szerelvényt jelent (egy szerelvény öt kocsiból áll). Ezek szeptember elején állnak forgalomba. Hurrá-hurrá, várjuk.