English

Egy nap a városban

Kipróbáltam az új Alstom Metropolis metrókocsikat

szucsadam 2012 július 10.
Címkék: metró városkép bkk

Hát ezt is megértük. Nem mindig hittünk benne (és velünk együtt a városvezetés sem), hogy lesz a dologból egyáltalán valami, de sikerült: ma délben átadták Budapestnek az első új Alstom szerelvényt, hosszú, évekig tartó huzavonát követően. Én is elmentem az átadásra, ahol Tarlós István polgármester röviden összefoglalta a heroikus tárgyalássorozatot, aminek történetéből elmondása szerint könyvet lehetne írni, aztán kinyitották az ajtókat, hogy a sajtó igen nagy számban megjelent képviselőit betereljék  az 1023 utas befogadására alkalmas járműbe. Meg is tömtük rendesen.

Lássuk először a kocsit kívülről.

P1100024_1.JPG

sdad.JPG

Szép, egyszerű, elegáns. A dizájnt a kisföldalatti ihlette, ahhoz igazodik, és ez látszik is. Noha sokkal nagyobb járműről van szó, kicsinek, kecsesnek tűnik.

Az eleje szerintem hasonlít Eve-re a Wall-e animációs fimből:

eve_from_wall_e_by_soygcm-d3df9ao.png

Fejcsere:

eve_from_wall_e_by_soygcm-d3df9ao_.jpg

Mellette Wall-e is befutott a másik vágányon:

P1100043.JPG

Pont ez az érzésem, ahogy rájuk nézek:

Wall-E-and-Eve1__1.jpg

Na jó, hagyjuk a hülyeséget, igaz? Koncentráljunk a komoly dolgokra, például a gombokra. Az ajtókon ilyenek is helyet kaptak. Ezentúl itt is csak az nyílik, amelyiknek kell.

P1100029.JPG

Lássuk belülről. Ötletes középső kapaszkodó:

P1100062_1.JPG

Információs kijelzők:

P1100069.JPG

P1100066.JPG

P1100067.JPG

Meglepően puha ülések, elsőre keveset néztem ki belőlük, mert a szivacs süllyesztett:

Untitled-1_1.jpg

A metró egyben végigjárható, köszönhetően a csuklóknak:

P1100034_1.JPG

P1100055_2.JPG

A piktogramok dizájnja illeszkedik a nemrég bemutatott új trolikhoz. Egységes arculat rajzolódik ki, a jövőben érkező járműveknél is ezekre lehet tehát számítani:

P1100037.JPG

Légkondi hűtőrács majdnem végig  az ablakok felé nyomva a hűvöset:

P1100054.JPG

Nem ráz, puha a lengéscsillapítás, mintha új síneken haladnánk, amik már gumiból épültek. Erős fékezésnél is meg lehet állni minimális kapaszkodásnál (ezt is kipróbáltuk). A másik, amit mindenki egyből észrevesz majd, a zaj. Sokkal csendesebb, simán beszélgettek egymással az egymás mellett ülő emberek, sőt még az álló utasok is tudtak kissé behajolva kommunikálni. Inkább az emberek hangját lehetett hallani, mint a metróét.

Néhány technikai adat:

P1100083.JPG

Összesen 110 darab érkezik a 2-es metró vonalára a Metropolis elnevezésű metrókocsiból, ami 22 szerelvényt jelent (egy szerelvény öt kocsiból áll). Ezek szeptember elején állnak forgalomba. Hurrá-hurrá, várjuk.

süti beállítások módosítása