English

Egy nap a városban

Halott menyasszony a belvárosban

Magyarósi Csaba 2012 június 27.
Címkék: kultúra performansz

Ki látta múlt héten a Szent István téren elterült nőt? Egy színház keze van a dologban.

Múlt héten egy egészen váratlan jelenetbe csöppentem a belvárosban, a Bazilika előtt. Egy halott menyasszonyt láttam a tér közepén, akit egy fehér ruhába öltözött fickó siratott, majd ölbe kapta, támolygott vele néhány száz métert, lerakta a templom tövébe, aztán otthagyta.

Screen Shot 2012-06-25 at 1.12.41 PM.jpg

Elsőre nyilvánvaló volt, hogy valamiféle performanszba csöppentem, ami videóra véve persze nem annyira ütős, mint amikor élőben nézed az egészet, de azért felvettem nektek, hogy lássátok, miről beszélek:

 

A jelenetnek igazából nem volt kezdete vagy vége, szóval a színészektől nem tudtam megkérdezni, hogy mit is látunk tulajdonképpen, de némi kérdezgetés után elcsíptem a rendezőt, Hollós Gábort, aki beavatott a részletekbe.

Kiderült, hogy ez a Zugszínház performansza volt Euripidész Alkésztisz című műve alapján. A sztori röviden annyi, hogy Admétosz ajánlatot kap: nem kell meghalnia, ha valaki önként felajánlja helyette életét a halálnak. Szülei nem akarnak belemenni az alkuba, de végül felesége, Alkésztisz kötélnek áll (haha). A feleség meghal, Admétosz gyászol, Héraklész viszont visszahozza Alkésztiszt az alvilágból, így újra egymáséi lehetnek.

Boldogság van!

Hollós Gábor elmesélte azt is, hogy a színészek Marosvásárhelyen végeztek két éve, és már korábban is volt ilyen performanszuk a téren, igaz, akkor nem volt hőségriadó, az emberek is elevenebben reagáltak az eseményekre. A rendező célja egyébként annak tesztelése, hogy miként működik a sztori, ha a néző csak töredékeket kap belőle. Annyit, amennyit az előadás mellett elhaladva felfog az egészből.

Akárhogy is, az ilyesmitől is élőbb a város, szóval hajrá!

süti beállítások módosítása