Még tavaly júliusban írtam nektek arról, hogy megérkeztek Budapestre Németországból a használt Man trolibuszok, amik lassan és fokozatosan leváltják az öreg fővárosi járműveket, többek között a már legendássá vált 30-35 éves ZIU-9-es szovjet típusokat.
Az akkor még zöld színű, reklámokkal teleaggatott járműveket kikalapálták, és ma átadták az elsőt nekünk: az egyikük forgalomba állt a zuglói vonalon. Az első beavatás előtti próbára minket is meghívtak.
Az új trolik folyamatosan szállingóznak be a rendszerbe, Vitézy Dávid elmondása szerint elsősorban ott, ahol eddig nem tudtak alacsony padlós megoldást kínálni, a 72, 75, 77, 80, 81, 82-es vonalakon.
Én is kipróbáltam tehát az első csuklós, alacsony padlós trolit Budapesten, amiről videót is készítettem nektek. Évi mondta, hogy hívjam fel a figyelmet: a jegylyukasztós rész vicc, nem komolyan akarom az összehajtott papírt beletuszkolni a nyílásba, csak ilyen hülye a humorom.
Egyébként a troli simán veszi a kicsinek épp nem nevezhető kátyúkat, szépen elnyeli a test az úthibákat, de le sem tagadhatná, hogy használt. Azért kicsit már nyikorog, de korántsem annyira, mint a jelenlegi budapesti állomány, ráadásul ha a vezető beletapos, gyorsul mint az istennyila. Az ülések kényelmesek, nekem tetszik.