Múlt héten jelent meg a BKV nyáron induló hajójáratáról írt cikkünk, és a statisztikák kiválóan jelzik, hogy mekkora az igény a szolgáltatásra: eddig 69 ezren olvastátok a posztot, ami 17 ezer facebookos like-ot kapott, Budapest tehát egyszerűen rajong ezért az ötletért.
Nyilván nem engedjük el a témát, még a múlt héten megkerestük a BKK-t, és a sajtóosztálytól kapott levélből újabb információk derülnek ki a hajójáratról.
Jó hír például, hogy lényegében egész évben fog közlekedni a hajó: a szolgáltatás várhatóan idén júniustól indul meg, és a jégzajlás időszakát leszámítva egész évben elérhető lesz. Szóval decemberben, januárban, februárban is hajóra pattanhatunk, ha épp nincs tele jéggel a Duna, szemben az eddig üzemeltetett járattal, ami csak a nyári időszakban volt elérhető.
Szintén előrelépés a sűrű menetrend. Ugyan nem húszpercenként indulnak majd a hajók, mint ahogy eredetileg tervezték, de a félórást járat is elég lehet ahhoz, hogy komolyan lehessen számolni a hajókkal. Főleg, hogy azok nem kilenckor indulnak majd el, mint az eddig üzemeltetett sétahajós BKV-járatok: a tervek szerint az első hajó reggel hétkor fut majd ki, az utolsó este hétkor fut majd be, így alkalmas lesz arra, hogy munkába járjunk vele, meg hogy hazafele is vízen utazzunk.
A menetidő egyébként valamelyest csökkent a korábban tervezetthez képest: völgymenetben 45 percnyi, hegymenetben 52 percnyi utazásra kell majd számítani.
Nyilván döntő tényező lesz a jegyár, ezzel kapcsolatban egyelőre csak annyi az információ, hogy azt igyekeznek majd a városi tarifarendszerbe illeszteni, ami azt jelenti, hogy a bérleteket elfogadják. Az alkalmi utasok spéci jegyekkel utazhatnak majd.
És még el sem indult a járat, máris tervezik a bővítést: hétvégente elképzelhető, hogy mindenféle szabadidős helyszíneket vesznek majd célba, így vízen is megközelíthető lesz a Kopaszi-gát, a Margitsziget, az Óbudai-sziget, a Népsziget és a Római-part. További terv, hogy Visegrád és Százhalombatta között gyorshajójáratot indítanak, ami kényelmesebbé tenné az ingázók életét és tehermentesítené valamennyire a budapesti utakat, hiszen a környező városokból is be lehetne hajózni. Ezek azonban még csak egy tervek.
A szolgáltatás, ahogy korábban is írtuk, a jelenlegi négy darabból álló flottával valósul meg, ám a hajókat a nyári startra felújítják, és a tervekben szerepel az is, hogy új hajókat szereznek be pályázati pénzből (a jelenlegi beruházás 493 millió forintba kerül, az összeg 90 százalékát az Európai Unió adja, és azt csak a kikötők felújítására, kiépítésére lehetett fordítani, a hajókhoz új pályázat kell). Mindenesetre Bangkokban például remekül működik a hajós közlekedés a budapestinél ezerszer félelmetesebb és elhasználtabb hajókkal, és különben is az a lényeg, hogy végre bevonják a Dunát a város vérkeringésébe.
Azoknak, akik esetleg lemaradtak a múlt heti posztról: a BKV az eddigi szezonális hajójáratot menetrend szerinti szolgáltatással váltja fel. A megállók a következők lesznek: Újpest, Árpád híd, Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér, Millenniumi Városközpont.
Az eredeti útvonal...
...három megállóval bővül, az újpesti, az Árpád hídi és a Millenniumi városközponti megállókat most építik gőzerővel. A többi kikötőt átépítik, korszerűsítik, akadálymentesítik. A hajókra wifit raknak, így kiválóan lehet dolgozni rajtuk és mindegyikben lesz büfé is.
Szeretsz a város jó oldaláról olvasni? Akkor csatlakozz facebookos csoportunkhoz, hogy mindenről időben értesülj. Vagy szavazz ránk (Ádám & Csaba) hogy megnyerjük a 11 ország szerzői közt zajló nemzetközi blogversenyt!