English

Egy nap a városban

Kínából nézve Budapest egy elérhetetlen álom

Magyarósi Csaba 2012 március 25.
Címkék: reklám városkép

Folytatódik a Magyarországon felvett külföldi reklámfilmeket bemutató sorozat.

Mallász Julie-től kaptunk a kínai mobilt bemutató hirdetést, aminek hangja sajnos nincsen, de a képekből akkor is kiderül, hogy megint Budapest lett a piedesztálra emelve. Akinek van elég türelme, megvárhatja, amíg egy kínai oldalról hanggal együtt letöltődik a videó, ez itt a hang nélküli verzió:

Röviden leírom, hogy miről van szó: egy kínai lány örömködik egy "távoli, csodálatos" városban, majd visszaemlékszik arra, ahogy három hónappal korábban felmondott lélektelen munkahelyén. A reklám üzenete egyértelmű, hagyd a francba az irodai melót és költözz Budapestre.

Vagy vedd meg az Oppo U-like Style-t, és kábé ugyanaz a hatás.

A videót küldő kapcsolatom szerint Kínában egyébként fogalmuk sincs az embereknek, hol játszódik a videó, a helyszínválasztáskor ugyanakkor az volt a döntő, hogy olyan várost mutassanak be, amitől elájulnak örömükben a kínaiak (van olyan oldal, ahol írnak a forgatásról, ott kicsi kelet-európai városként hivatkoznak Budapestre, ami persze érthető egy olyan országból nézve, ahol egy-egy metropoliszban többen élnek, mint egész Magyarországon).

Pedig ha jelezték volna, hol forgattak, talán még boldogabbak lennének a helyiek: amikor Hongkongban jártam, mesélték, hogy egy híres kínai színész annyira élvezte a budapesti fellépését, hogy gyerekeit Budának és Pestnek nevezte el, ami viszonylagos népszerűséget hozott a fővárosunknak a több mint egymilliárdos országban.

Most meg itt van ez a videó.

· 1 trackback
süti beállítások módosítása