English

Egy nap a városban

Mi a rendőrség feladata?

simon mondja 2012 január 18.
Címkék: rendőr

Ez nem egy dicsérős írás lesz, aki ilyet vár, ne olvasson tovább. Mert most inkább elmerendünk egy szerintem egyre komolyabb problémán. Aki lát kiutat, feltétlenül írja be kommentbe. 

Tavaly kaptam egy büntetést a rendőrségtől, gyorshajtásért. Nehezen talált meg a csomag, mert még a régi címem volt rögzítve a rendszerben. A rendőrség újra és újra kiküldött néhány járőrt, akik megpróbálták átadni nekem a büntetést, a régi címemen nyilván sikertelenül. Végül megtaláltak a rendszerben és kiküldtek két rendőrt az új tartózkodási helyemre is. Harmincezer forint volt a bírság, amiért 15 kilométer per órával átléptem a megengedett sebességet. Fellebbezés esetén még ötezer forintot be kellett volna fizetnem, ehelyett inkább szó nélkül kiperkáltam a bírságot, hiszen az indokolt volt. Szerencsére a rendőrségen volt elég embere és energiája, hogy a járőrök többszöri kiküldésével végül megtaláljon.

Három éve ellopták a pincémből a nyári gumikat és a hozzá tartozó felniket, több százezer forint volt a kár. Az ügy viszonylag egyszerű volt, kulccsal mentek be, három lakó tudott bejutni. Én nyilván nem lopom el a saját gumijaimat, hiszen nem volt biztosításom, semmilyen hasznom nem származott volna az ügyből. A felettem lakó nyolcvanas nagymamát sem gyanúsítottam. Több tucat telefon, személyes feljelentés, emailes megkeresés után sem tudtam elérni, hogy a rendőrség kiszálljon a helyszínre, és legalább három kérdést feltegyen az egyetlen, az ügy szempontjából releváns ajtón kopogtatva. Azt mondták, nincs elég emberük az ilyesmire.

Nemrég sürgős dolgom volt az önkormányzatnál. Ügyintézés közben kiderült, hogy van még egy 45 ezer forintos rendőrségi büntetésem, nem tudják megmondani, hogy miért kaptam, de ha nem fizettem volna be, megreked volna a sürgős ügyem intézése is. Néhány keresetlen szó kíséretében befizettem az összeget, közben az ügyintéző elmesélte, hogy nemrég egy ételkihordó ült az ablakánál. Kiderült, hogy az egyik címen, amit minden nap felkeresett, tilosban parkolt. Nem látta a táblát, nem tudta, hogy hibát vét, a kamera viszont rögzítette az esetet. Minden nap. A rendőrség nem próbálta meg értesíteni a futárt, amiért tilosban parkol, nem akart véget vetni a szabálysértésnek, ehelyett egy hónap elteltével kiküldte az egymilliós bírságot. Szerencsére a rendőrségnek volt elég embere, energiája, hogy a büntetéseket összeírja és kiküldje. Az ételkihordó kétségbe esett, felesége, gyereke van, mindenüket elveszthetik.

Tavaly ősszel a kilencedik kerület mindenféle bejelentés nélkül kitett egy mobil parkolási tilalmi táblát az utcába, ahol már két éve parkoltam. Az autótulajdonosokat nem értesítették, hogy változás jön, nem kaptunk levelet, nem tűztek semmit az ablaktörlő alá, kirakták a táblát, amit nyilván nem vesz észre, aki rutinszerűen állt be évek óta a helyére, majd két nappal később elszállították a kocsikat. Az enyémet is. 26 ezres bírság az elszállításért, plusz a ráadás a rendőrségtől. Írtam nekik levelet, amiben méltányosságot kértem. Hetekig nem válaszoltak, újra és újra meghosszabbították az elbírálási határidőt, mert nem volt idejük foglalkozni az ügyemmel. Nem volt rá ember. Végül a kérelmet elutasították.

Nemrég büntetést kaptam a rendőrségtől, amiért tilosban parkoltam. A mellékelt fotóról kiderült, hogy túl közel álltam meg a zebrához egy olyan övezetben, ahol rendszerint 15-20 percig tart parkolóhelyet találni. A bírságot befizetem, mert a KRESZ-t be kell tartani. A fotók tanulsága szerint a rendőrségnek szerencsére van elég embere arra, hogy hétvégén, hajnalban, villogó járőrautóval körbevegyék a tilosban parkoló kocsikat és büntetéseket osszanak. Szerencsére van elég emberük, hogy ezt folyton megtegyék, hiszen az említett ponton mindig parkol egy autó. Mindig. Büntetés közben néha pont egy rendőrautó.

Arra sajnos nincs elég emberük, hogy kitalálják, hogyan lehet megszüntetni a szabálysértést, milyen táblával, felfestéssel lehet felhívni az emberek figyelmét arra, hogy ne álljanak a szabálysértő helyre.

Nem is olyan rég elindult egy autó riasztója az ablakunk alatt, este tíz körül. Amikor már öt órája szólt, hajnali három után jártunk, és még mindig nem tudtunk aludni, felhívtuk a rendőrséget, hogy segítséget kérjünk. Legalább negyed órán át csörgött a telefon, mire felvette valaki. Ugyanezt a számot hívják azok is, akiket épp le akar kaszabolni valaki. Akiknek sürgős segítség kell. Akik tényleg nagy bajban vannak. De sajnos nincs elég ember. 

Az utóbbi egy évben kifizetett rendőrségi bírságaim összege: 135 ezer forint.

Az a tudat, hogy a rendőrség értünk van, és nem az állam pénzbehajtójaként üzemel: megfizethetetlen.

süti beállítások módosítása