Tragédia ami a város egyik központi terével történt, nem nagyon tudok elképzelni olyan beruházást, amivel meg lehetne magyarázni, miért néz ki úgy a Kálvin évek óta, mint egy háborús övezet, a sóval behintés után. A 4-es metró meg pláne nem tartozik ezek közé.
Az építkezés lassan, megkésve halad, a falak meg rendületlenül állnak. Nyár végén ugyan volt egy kis sikerélményünk, amikor talán egy métert beljebb haladt a kerítés a tér Ráday felőli oldalán, de mostanáig komoly előrelépés nem történt.
Ami viszont ezekben a pillanatokban is zajlik, az már komoly változás: a Kiskörút felőli oldalon egy teljes autósávnyit elbontottak az építési területből, majd nekiálltak bőszen romeltakarítani, aztán aszfaltozni.
Kedd délután már így nézett ki a terület:
Látható, hogy új sáv épül, végre nem kell egy sorba állni azoknak, akik a belváros felé mennének tovább, és azoknak, akik lekanyarodnának jobbra az Üllői útra. Sokkal gyorsabb lesz ettől a közlekedés a Szabadság híd és a Kálvin közt, ritkábbak lesznek a dugók, de az is nagy előrelépés, hogy elkezd végre normális formát ölteni a környék.
A mostani egy nagyobb csata volt, de nincs már messze a győzelem, amikor a város legyőzi a rettenetes metrószörnyet.