English

Egy nap a városban

Leengedték a Városligeti tó vizét

szucsadam 2011 szeptember 10.
Címkék: városliget

Nekiálltak a téliesítésnek, lecsapolják a Városligeti tó vizét a Vajdahunyad vára és a Hősök tere közötti részen, tisztítják a feneket. Előkészítik a terepet a korcsolyaszezonhoz. Budapest legmenőbb szórakozásának egyelőre vége.

József nevű olvasónk hívta fel a figyelmünket az eseményre, ezt írta:

Ma a városligeti tó mellett jöttem el. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy a tó vizét leengedik, és az 5-10 cm-es vízben halak százai vergődnek a kiszáradásra várva. Több hal már megdöglött, oszlásnak indult, melynek a szaga terjed. Közben ezt a szörnyűséget már turisták is fotózzák.

Néhány óra múlva én is ott voltam, és noha halak százaival nem találkoztam, néhány tucat szerencsétlen, az iszapban vergődő példányt láthattam (első kép alján láthatjátok a fehér hasukat). A dolgozók elsétáltak mellettük, a tisztítóautó áthaladt rajtuk, a turisták a hídról pedig fintorogva figyelték az eseményeket.

Nem tudom, mi lehet a megoldás, talán a dolgozók lehetnének kicsit proaktívak ilyenkor, és az utasítás hiánya ellenére egy szatyor vízben átvinnék az állatokat a zsilip túloldalára, ahelyett, hogy szenvtelenül nézik, és beszélgetnek mellettük (amikor szóltam nekik, a vállukat vonogatták és nevettek). Az idejükből kitelt volna, úgy láttam.

Lefotóztam egyébként a hős szivattyút is a talicskában, ami egymaga veszi fel a versenyt a tó teljes vízkészletével.

Közben, a Vajdahunyad vára másik oldalán teljes a nyugalom.

süti beállítások módosítása