English

Egy nap a városban

Hűvös oázis a belvárosi kánikulában

Magyarósi Csaba 2011 augusztus 26.

Tegnap épp a rekkenő kánikulában bicikliztem, amikor az Erzsébet téren vizes zacskókat szorongató emberek jöttek velem szemben. Elkezdtem visszafele követni őket, hogy megtudjam, honnan jönnek, a nyomok a Deák térre vezettek. Jobban körülnéztem, és észrevettem ezt:

Kiderült, hogy a kánikulára meg a hőségriadóra való tekintettel a Fővárosi vízművek létrehozott egy kis oázist a téren, ahol minden létező módszerrel azon vannak, hogy lehűtsék a járókelőket.

Van például vízpermetezés, ami óránként 12-24 liter vízzel képes elviselhetővé tenni a hőséget:

Ott vannak a hűtésre és ivásra is alkalmas vizes zacskók:

Meg azok a tartályok, amikből csapvizet lehet tölteni.

Nagyon szimpatikus az ötlet. Egyrészt felhívja a figyelmet arra, hogy a csapvíz tökéletesen alkalmas a szomj oltására, ráadásul Budapest legtöbb pontján legalább annyira egészséges az, ami a csapból folyik, mint amit flakonban veszünk a boltban.

Lényeg, hogy kiváló az ötlet, jól jön a hűsítés a hőségben, az üzenettel is egyet tudok érteni, ráadásul ez a stand csak úgy vonzza a jó csajokat (a kommentek miatt levettem a szemből készült fotót, köszönjétek nekik!):

· 1 trackback
süti beállítások módosítása