English

Egy nap a városban

Zöld villamosok Budapesten

szucsadam 2011 július 22.
Címkék: wc

Én a Nagymező utcában és a Rózsák terén figyeltem fel rájuk, annyira illettek a környezetükbe, látszott, hogy már régóta ott állnak. Külsőre fel sem tűnik a funkciójuk, elegáns, régi villamoskocsinak tűnnek, innen is a nevük: zöld villamos. Ezek Budapest nyilvános wc-inek királykisasszonyai.

Nem találtam itthon irodalmat a zöld villamosokhoz, nagymamámat kérdeztem, aki szerint a második világháború után szaporodtak el, de az elnevezésre, a zöld villamosra ő egyáltalán nem emlékszik. Korábban állítólag az Andrássy út elején is ilyenek álltak, ott aztán lesüllyesztették a föld alá a wc-ket.

Ma a Fővárosi Csatornázási Művek üzemelteti ezeket a "villamosokat" (összesen 44 nyilvános wc-t tartanak fenn a városban), amiket szerintem nem sokan használhatnak. Ahol mégis - például a Budai Vár bejáratánál, a parkolónál álló példány esetében -, ott azért a kellemetlen szagok odacsapnak a mosolygós élménynek, de sebaj.

Utánajártam kicsit a neten, hol találhatóak még ilyen zöld villamosok, valaki például egy Facebook-oldalt is szentelt a témának. Az itt található helyszíneket kiegészítve, és a fotókat megkeresve elkészítettem a saját kis felmérésemet ezekről. Aki tud még, jelezze.

Rózsák tere (via Norc.hu)

Nagymező utca

Ferenc tér

Lövölde tér

Budai várban a Lovas úton

Szt János kórház

Halászbástya (nincs kép)

süti beállítások módosítása