English

Egy nap a városban

Ingyen filmvetítések a föld alatt

szucsadam 2011 július 09.
Címkék: mozi videó fesztivál

Tegnap a Gozsdu udvaron keresztül vetett az utam, ahol ismét meglepetéssel készült nekem a C udvarban található kiállítóterem. Amikor a nyitott ajtón beléptem, és lelépcsőztem a föl alatti garázsszerű terembe, ezt láttam:

Legutóbb egy szürreális hangulatú megnyitóba botlottam bele itt, most pedig a Crosstalk video art fesztivál dokumentumfilmjeit vetítették néhány embernek. A fenti kánikula után belépve a hűvös pincébe, meglátva a mozdulatlanul üldögélő embereket, miközben a filmek hangjai összemosódtak a térben - szóval megint megleptek, na.

Ma és holnap is lesznek vetítések déltől este nyolcig, közben beszélgetős programokat is szerveznek a B udvarban. És hogy mi is ez:

Nemzetközi, nyílt pályázaton keresztül, valamint meghívások alapján több mint 400 pályaműből válogatva állt össze az idei, a műfaji változatosság lehetőségeit kiaknázó videóprogram. A Gozsdu C udvarában, a fő kiállítóteremben három tematikus szekcióban futnak a zsűrizett nemzetközi, valamint a felkért magyar alkotók videó művei. A válogatást két további kategória egészíti ki: egy dokumentációs és egy fiatal generációs blokk. A Gozsdu B udvarában a videó fesztiválhoz kapcsolódó elméleti diskurzusok kapnak teret előadások és kerekasztal-beszélgetések formájában. A Crosstalk Video Art Festival idei kiadásának fókuszában a dokumentáció áll.

Nem egy Mediawave, de jópofa, hogy a belvárosban járkálva beülhetünk egy-egy vetítésre, akár csak lehűlés céljából. Jobb esetben kapunk egy adag kultúrát is az arcunkba.

süti beállítások módosítása