English

Egy nap a városban

Tökéletes nyaralás olcsón

Magyarósi Csaba 2011 június 10.

Talán még emlékeztek arra a májusi posztra, amiben az előnászútamról írtam: egyetlen tökéletes napot töltöttünk el Dórával Budapesten, amiben turistaként fedeztük fel a várost: hotelbe költöztünk, ott reggeliztünk, uzsonnáztunk és vacsoráztunk, színházba, étterembe mentünk, látnivalókat néztünk. Az egész hatvanezer forintba került, ami persze elég sok 24 óráért, de az élmény páratlan volt.

A poszt sokaknak tetszett, de voltak páran, akik főleg arról kommenteltek, hogy ennyi pénzből több napot is el lehet tölteni vidéken, és tényleg: mielőtt elmentünk volna Dórával a tengerparti nászutunkra, eltöltöttünk négy napot itthon, és pontosan ennyit költöttünk. Ennek a négy napnak a programját mesélem el nektek röviden, hátha kedvet kaptok egy kis utazáshoz.

A szállást a Bónusz Brigádon keresztül foglaltuk, és megdöbbentően olcsó volt: 20 ezer forintot fizettünk kettőnknek egy háromcsillagos hotelért, és az árban a reggeli, a szauna-, jacuzzi-, és biciklihasználat is benne volt. Gondoljátok csak el, ez 3 ezer forint fejenként, esténként, miközben a Holiday Apartman nemcsak közel volt a fürdőhöz, de teljesen vállalhatóan is nézett ki:

Első nap még az esküvő miatt fáradtan bezuhantunk az ágyba, és nem mentünk sehova, még étterembe se, házhoz rendeltük a pizzát a Clock Caféból, ami egész jó volt, bár a helyiek szerint a Forrás pizzéria az igazi, csak az meg nem volt nyitva. Két főre kábé kétezer a pizza, pont, mint Budapesten. A tészta ugyanennyi, az adag döbbenetes.

Másnap felkerestük a hajdúszoboszlói fürdőt, ami valami elképesztően nagy, pedig a szabadtéri, tengerpartra emlékeztető strandrész még nyitva sem volt. Ez Európa legnagyobb ilyen létesítménye, ami nyáron állítólag annyira tele tud lenni, hogy időnként lezárják a kapukat az újabb érkezők előtt. Májusban még nem volt ilyen gond, kényelmesen elfértünk a gyógyvizes részen, és próbáltuk szokni a gondolatot, hogy házasok vagyunk. Kis lazítás után átmentünk az élményfürdős részbe, ahol különböző hangulatú medencéket alakítottak ki: volt barlangi, ókori, századelős, jópofa volt az egész, és valószerűtlenül tágas.

Aztán odaszóltam Dórának, hogy elugrom öt percre a büfébe, aminek az lett a vége, hogy 45 perccel később az alkalmazottakkal kezdett el kerestetni és bemondatta a nevem a recepción. Pedig én csak meg akartam nézni, hogy hova vezet a lépcső a büfé felé félúton, aztán közben kiderült, hogy a nagynak tűnő élményfürdő még több szinten és az épületből kinyúló csápon át folytatódik, szinte átláthatatlanul sok szórakozást biztosítva. Találtam szaunarészleget, gyerekszintet szuper játszóházzal, tetőtéri medencét, privát termeket nagyobb csoportoknak, szörfözési lehetőséget, elképesztő volt.

Ezt a napunkat ki is töltötte a fürdő, este már csak arra volt időnk, hogy megint telefonon rendeljünk kaját.

Másnap aztán régi álmomat váltottuk valóra: elmentünk a Nyíregyházi Állatparkba, ami az egyik legjobb ilyen hely a régióban. Egyrészt mert erdőben van, így aztán természetes a környezet. Másrészt mert hatalmas, így nagy területen élnek az állatok, és mindennek jut hely.

Volt ott ázsiai és afrikai orrszarvú, elefánt, mindenféle majomszerűségek, de még olyan különlegességek is, mint a fehér tigris és társai.

A hagyományos állatkert mellett azonban Nyíregyházán van ócenárium is, amit egybeépítettek a Zöld piramisnak nevezett dzsungellel. Az ügy úgy néz ki, hogy belépsz az épületbe, és először a halakkal találkozol, amik hatalmas, tiszta akváriumokban úszkálnak. Nem sokkal később aztán azt veszed észre, hogy cápák úszkálnak a fejed felett:

Ha kicsodálkoztad magad, a Zöld Piramis aljában találod magad: ez egy hatalmas épület átlátszó tetővel fedve, amiben van vízezés, pálmafa és a trópusokra emlékeztető páratartalom: egy tökéletes kis dzsungelt rendeztek be Nyíregyházán, kígyókkal, komodói varánusszal, egy rakás olyan állattal, amit eddig csak a tévében láttam. A dzsungelben egyre magasabbra hághatunk, vannak függőhidak is, óriási élmény.

Persze ennyi gyaloglást ki kell pihenni valahogy, amire jó megoldás a fókashow, csak időben kell érkezni, mert még hétköznap kora délután is alig találtunk helyet, olyan sok volt a látogató.

Itt egy rövid videó, amit az állatparkban felvett élményekből vágtam a legérdekesebb állatokkal:

Este a barátainknál vacsoráztunk Debrecenben, az ő kisfiúk képeiből rendeztünk exkluzív kiállítást a blogon, és egyebek közt ők láthatók ezen az esküvői képen is elmosódva (én meg élesen):

Másnap indultunk haza. Nem autópályán mentünk, hanem a Hortobágyon át, óriási élmény siklani a végtelen egyenes utakon. Hortobágy település után aztán megálltunk az Pusztai Állatparkban, ahol egy rakás őshonon haszonállatot lehet nemcsak megnézni, de abuzálni is. Szerintem egyáltalán nem EU-konform, ahogy vezető nélkül beengedik oda a látogatókat, de ez az egyik legnagyobb élmény, amiben Kelet-Magyarországon részed lehet: játszhatsz a juhokkal, szamarakkal, lovakkal, a kezedből esznek, terelheted a bárányokat, sétálhatsz a végtelen pusztaságon olyan háborítatlanul, hogy azt a fővárosból nehéz is elképzelni. Persze ilyenkor elkapja az ember a kivonulás hangulata, de jó lenne gulyásnak lenni, gondoltam, miközben biztos voltam abban is, hogy felkötném magam, ha ki kéne költöznöm Budapestről, ott viszont mindez nagyon is kívánatosnak tűnt. Akinek egyébként megtetszett a hely, annak érdemes most hétvégén ellátogatnia oda, mert gulyásfesztivál lesz, ami elképesztően szórakoztató tud lenni.

Hazafele még, az autópálya előtt találtunk egy teknőst, amit átsegítettünk az úton:

Aztán befutottunk Budapestre, hogy másnap utazzunk tovább, immár teljesen kipihenten a valódi nászútra, Törökországba.

És akkor számoljunk. A szállás húszezer volt, ezért reggelit is kaptunk. A napközbeni kaját megoldottuk hatezer forintból. A két rendelt vacsora a szálláson ötezer volt. Két belépő Hajdúszoboszlón: 5600 forint. Két belépő a nyíregyházi állatkertbe minden látnivalóval: 4800 forint. Két belépő a hortobágyi állatparkba: 1200 forint, táp 200. Autópálya-matrica: 1600 forint. Már csak a benzin maradt. Az autóm elég sokat fogyaszt, 60 liter benzint nyammogott el 600 kilométeren, de egy átlagos családi autóval 40 literből kijön az egész, az meg alig 15 ezer forint. A teljes költés tehát kevesebb, mint 55 ezer forint volt, miközben nagyon jól éreztük magunkat majdnem négy teljes napig.

Ha van szabad négy napotok, szerintem ti is teljesítsetek valami ilyesmi túrát.