Az Urbanistán jelent meg egy írás arról, hogy a gyalogoshíd helyett egy másik alternatíva kerül a városvezetés asztalára. A BTSZK ügyvezetője, Molnár József mondott egy érdekeset a Budapest Turisztikai Konferencián: egy Várkabin munkanevet viselő projektről beszélt. A tervek szerint kötélpályás üvegkabinok járnának a Vigadó tér és a Budai Vár között, később pedig a Vár és a Citadella között is.
Az állomások állítólag nagyon kicsik lennének, vagyis nem rondítanának bele a városképbe, a kötelek pedig állítólag szinte láthatatlanul belesimulnának a tájba.
Az ötletgazda Budai és Barta Tanácsadó Kft. képei az indexről:
Fillérekből, azaz 6-8 milliárd forintból megépülhetne a kötélpályás megoldás, magántőke bevonásával, a tervek szerint két év múlva akár már 5-6 eurós viteldíj fejében ezzel szelhetjük át a Dunát.
Önmagában az ötlet nem hülyeség, bár egész más járulékai vannak, mint egy gyalogoshídnak. Az összekötő funkció ebben az esetben ugyan megvalósul Pest és a Vár között (a Citadella bevonása még nagyobb piros pont), de a budai oldal, a Lánchíd utca és a Várkert bazár fellendülése, megújulása, élővé tétele így nincs megtámogatva. Nem is szól annyi embernek, hiszen míg egy hidat mindenki használna, a viteldíjas libegés nem éppen a budapestiek mindennapi szórakozása lesz, sokkal inkább turistáknak szól.
Nektek mi a véleményetek?