English

Egy nap a városban

Elkészült a Kiskörút

szucsadam 2011 május 25.
Címkék: kiskörút

Már csak pár simítás van hátra, meg a takarítás, de kijelenthetjük, hogy a Kiskörút ennél már nem lehetne közelebb az átadáshoz. Néhány munkásember az árnyékban, pár homokkupac és a teherautóba cementet pakoló dolgos kezek fellelhetőek, ami inkább már csak esztétikai zavar, pár gyeptégla és elektromos szerelés maradt el. Tegnap már a biciklisek is átvették a Happy Mass alkalmával, szóval ezt vehetjük egyfajta ünnepélyes szertartásnak is. Körbejártam autóval és gyalog is, lássuk.

Az Astoria felől érkezve egy ideig csak a díszburkolat tűnik fel, aztán ahogy kiérünk a Belvárosi Színház bejárata elé, meglátjuk azt, ami miatt leginkább tetszett a felújítás: a zöldbe rejtett villamossíneket, a gyeptéglákat és a kockára nyírt fákat, középen szökőkúttal és öntözőfejekkel. Valaki megjegyezte egy korábbi poszt alatt, hogy a korábbi látványtervekből azt hitte, parkot alakítanak ki ebből a zöldterületből. Ez a kép lehetett a ludas:

Sajnos nem olyan széles a középső terület, hogy ott egy ilyen pihenő szigetet alakítsanak ki, ez a kép a Károly körút páratlan, Zsinagóga felőli oldalán lett kialakítva, és ottjártamkor máris elfoglalták a megfáradt vándorok. Szóval használva lesz.

Megérkezünk az első gyalogosátkelőhöz, ebből még kettőt, összesen hármat helyeztek el, szélesek, kényelmesek, sétaközpontúak. Az autósokat csak egyszer állítják meg, ellenben a gyalogosok ezáltal úgy érzik, mintha nekik kialakított övezetben járnának, és nem konkrétan a város egyik legforgalmasabb pontján próbálnának átkelni.

Ismeretlen szerző műve:

Megvannak a bicikliutak is, jó vastagon felkenve, kikerülve a buszvégállomáson ácsorgó járművet, ami aztán az Erzsébet tér felé haladva megfordul. Merthogy ott és a Zsinagógánál is meg lehet fordulni, a Károly körút oly gyakran használt funkciója megmaradt.

Gondosan, ábrákkal elmagyarázott szemetesek várnak minket, az egyikbe a gőzölgő kutyaürüléket, a másikba az általános szemetet kell dobni, de van, ahol szelektív konténerek is helyet kaptak, külön a papír, a palack, a doboz. A Madách téri felhőkarcolócsökevény talpát még nem sikerült helyretenni, remélem ezt pótolják majd.

Ha már itt vagyunk, vegyük észre a szinte észrevehetetlen behajtási lehetőséget a Madách térre, ami ottjártunkkor ugyan betonnehezékekkel kihívássá nehezített módon állt csak rendelkezésre, a biztonsági szolgálat nem tudta megmondani, meddig lesz ez így. Egy perc alatt négyen pattantak vissza a lehetőségről.

A túloldalon a Városháza Fórum helye, egy jelenleg kihasználatlan terület, ahová középre le van téve egy virágágyás, és düledező, átmeneti, fából tákolt padfélék fekszenek mindenfelé. A 811 millió forintból előkészített Fórumot az új városvezetés kihúzta a napirendről, az egykori bazársor helyét Tarlós István saját bevallása szerint közparkká alakítaná, valamivé kellene, mert ez így árván maradt.

A felújítás Deák tér felőli végén vegyük észre az egyik legizgalmasabb momentumot, a sínek kialakítását, ami előre vetíti az 1980-ban eltörölt intézményt, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos ismételt megjelenését - ezt az illetékesek is megerősítették.

Innen később a 47-49-es járatok a Nyugatin keresztül a Lehel térig mennének (1980 előtt a Nyugati téren fordultak vissza), keresztezve a 4-6 vonalát. 30 éve a hármas metró építése miatt túrták fel a Bajcsy-Zsilinszky utat, és az építés után úgy határoztak, nem kell ugyanazon a vonalon két kötött pálya (hosszabb leírást itt találtok). Én üdvözlöm a kezdeményezést, ezért a távolságért nem szívesen megyek a föld alá.

Tetszetős lett a Kiskörút, sok zölddel - remélhetőleg a bazársor helyén még több lesz -, az ultramenő, füvön füves területen áthaladó villamossínnel, bicikliseknek szóló megoldással, padokkal. Tetszik.

· 2 trackback
süti beállítások módosítása