English

Egy nap a városban

Drága ebéd a legmenőbb helyen: Costes

szucsadam 2011 május 16.
Címkék: ebédmenü

Különleges fináléval készültünk az Olcsó ebéd menő helyen sorozat lezárására, ahogy a címből és az étterem nevéből lehet következtetni. Eddig az optimális ajánlatokat kerestük a városban, olyan éttermeket, ahol olcsón kapunk megfelelő vagy épp kiváló minőséget, most azonban megbillentjük a mérleget. Az árat nem néztük, és felkerestünk Budapest két, nemzetközileg leginkább elismert éttermét, hogy megtudjuk, mi a déli menük csúcsa, hová lehet eljutni a legjobb alapanyagokból és a legjobb séfekkel ebédidőben, a vacsoramenükhöz képest lényegesen alacsonyabb, de az átlag budapesti déli menüknél lényegesen magasabb árakkal.

Ezen a héten a Costes van terítéken, múlt héten látogattam meg a Ráday utcai éttermet, hogy egy három fogásos déli menüt rendeljek. Az alábbiak közül választhattam:

Mindegyikből a harmadikat kértem. Valójában azonban a három fogás korántsem ennyi, ezt rögtön akkor tapasztaltam, amikor rendelés után kihozták a fűszervajat és egy tál fűszerezett kenyeret, amiből én egy paradicsomos-oregánós, szinte még forró darabot választottam.

Amíg a fogásokra várunk, ezeket érdemes eszegetni, egyrészt önmagában is nagyon finomak, másrészt az egyes fogásoknak egyáltalán nem célja a gyomrunk eltelítése, inkább az ízlelőbimbóinkat ríkatják meg. Közben azonban folyamatosan kínálják a kenyeret, ami meg a gyomornak jelent megkönnyebbülést, ha túlságosan üres.

Még mindig az első fogás előtt vagyunk, és máris megkapom a második meglepetést: zöldspárgahab heringkaviárral, pillecukor mákba forgatva, hideg zöldborsóleves mentahabbal. A kaviár elképesztően jól működött közre a habbal, a pillecukornak szerintem nem volt itt helye, viszont a mentahab szép alapot rakott le a gyomorba, még a második fogásnál is éreztem a kellemes, hűsítő hatását.

Csak ezután érkezett meg a tényleges előétel, a tökéletes állagú kacsamáj terrine az igen izgalmas rebarbara textúrákkal, a tányéron a zselés, a krémes, a chips és az "eredeti" halmazállapotában találkoztam a zöldséggel, ez utóbbi mérete ellenére meglepő ízbombaként robbant a szájban.

Főételnek sült báránygerincet kértem padlizsán pürével és kakukkfű jus-vel, a fogást többféle cukkinivel tálalták, amik új ízekkel ismertettek meg. A citromsárga színű darabkák a bébi cukkini szeletek, Magyarországon is kapható, de a Costes Franciaországból szerzi be, és abszolút kevés gondoskodással is igen ízletesek - egy kis főzés, egy gyors sütés, alapfűszerek. A bárány tökéletesen volt elkészítve, jól átsült, mégis szépen egyben tartotta magát, alul egy vékony zsírréteg lapult ízfokozóként, épp annyi, amennyi kell.

Desszertnek lúdláb érkezett - ahogy a Costesben készítik. Alul piskóta talp, sem túl száraz, sem túl ázott, ezen csokoládé sorbet lefújva 80 százalékos kakaóval, "körbetekerve" cukorszállal, amire 18 karátos aranyból készített lapról téptek díszítést. Nem tudom, hol máshol ehetünk aranyat a déli menühöz, de itt igen. A tányéron helyet kapott még a vörös gyümölcsökből készített házi fagylalt, a fogás csokoládémániásoknak kötelező darab.

És még nem volt vége, újabb négy meglepetés érkezett, amiből csak kettőt sikerült megörökíteni, a fenti első képen nem látható a Costes saját túró rudija, egy makaron (felejthető), láthatjátok viszont a maracujazselét és a hólyagcseresznyét, utóbbi egy újabb savanyú-édes ízbombával zárta a sort. A számla mellé még egy ajándék dobozban adnak két édességet, vagyis gyakorlatilag az ebéd gerincét adó három fogás mellett vagy tízféle Michelin-csillagos falatot kóstolhattam.

A három fogásos déli menü ára 6400 forint, erre jön az ásványvíz ára (600 forint) és a szervizdíj, így végül 7840 forintért ebédeltem meg az ország első Michelin-csillagos éttermében. És egyáltalán nem bántam, ennél olcsóbban egy ilyen minőségű degusztációs menüt nem nagyon találni. Aki nem tud vagy nem akar rászánni 30-40 ezer forintot egy vacsorára, ezzel is kaphat egy gyors képet a konyhaművészet csúcsairól.

Ha érdekelnek a színvonalas ebédelőhelyek, vagy csak szeretnéd megtudni, hogy mit érdemes megnézni Budapesten, hova érdemes ellátogatni, csatlakozz a facebookos csoportunkhoz, ahonnan az Egy nap a városban minden fontos írásáról értesülsz.

· 1 trackback
süti beállítások módosítása