Arról engem már senki sem fog meggyőzni, hogy ezek időre elkészülnek: elvileg április vége az átadási határidő, de az tisztán látszik, hogy itt még bőven lesz min dolgozni a következő hetekben, hónapokban. Hogy mást ne mondjak, a villamosközlekedésnek elvileg még 2010-ben helyre kellett volna állnia, de még mindig csak az Astoriáig lehet eljutni, aki a Deákra tart, az gyalogolhat, vagy átszállhat buszra.
Ezzel persze nem azt akarom sugallni, hogy az egész projekt legalább négy hónapos mínuszban van, hiszen időközben átalakították az ütemtervet, és most már nem lesz akkora különbség a villamospálya és a teljes szakasz átadása közt, mint eredetileg tervezték, de az biztos, hogy a Kiskörút sem lesz üdítő kivétel, ez is csúszik, mint nálunk minden.
Ez a dolog idegesítő része. A jó hír viszont az, hogy a munkák befejezése után sokkal szerethetőbb lesz a belváros, mint eddig. Már látszik, hogy nagyjából mi fog kialakulni a Deák és az Astoria között, és a végeredmény nekem tetszik: az új főutca-szerű modern, ötletes, de letisztult, ezért a régi környezetbe is illeszkedő útszakasznak hála Budapest belvárosa egységesedni látszik. Hiszen most már a Kiskörút, a Március 15. tér és az új főutca is hasonló koncepció mentén alakult át, amire alig-alig volt korábban példa az erősen eklektikus Budapesten.
Pedig egységes koncepcióra, arculatra szükség van.
A munkák mindenesetre már a finisben vannak, felkerült a díszburkolat, elültették a fákat, rendezik a környezetet, a visszaszámlálás megindult.
Kérdés, hogy hányas számtól.