English

Egy nap a városban

Retrópiknik otthoni alapanyagokból a Budai Arborétumban

szucsadam 2011 április 23.
Címkék: piknik

Gondolom, mindenki emlékszik az osztálykirándulások utánozhatatlan hangulatára, a nap végére szivacsos masszává összeálló zsemlékre, az egynapos teára, a szabadságra, hogy kifekszel a fűbe, és nem is kell igazán mással foglalkozni. Na ezt akartam egy picit visszahozni, és jelentem, sikerült.

Móni hívott el, hogy nézzem meg vele a Budai Arborétumot, amiről sokan még csak nem is hallottak. A Móricz Zsigmond körtéren állva ha egy kis természetre vágyom, nekem is a Gellért-hegy ugrik be elsőre, eszembe sem jutna, hogy a Ménesi úton elindulva találok egy ilyen kis oázist.

Felszerelésnek vittem plédet, tartalék pulóvert és kötszert. A menüt nem volt könnyű összeállítani, de végül sikerült. Még reggel elkészítettem a szendvicseket, amikbe reszelt sajtot, retket, pöttyökké formázott piros aranyat és macisajtot tettem, az egyikbe zalait is. Hogy az ízek összeérjenek, fóliába csomagolva egész nap a meleg autóban tartottam, mint ahogy az előre elkészített teát is. A menzatea receptje nálam: egy liter vízhez olcsó, filteres ceyloni tea (2 db), két evőkanál citromlé (még jobb a teaízesítő, abból mondjuk négy-öt darab), és sok-sok cukor, kábé 4-5 evőkanál. Ehhez lehet még önteni hideg vizet, tapasztalatom szerint így még inkább megközelítjük a menzás hangulatot.

Az arborétumban elvileg nem szabad a fűre lépni, a felhívást a füves területre elszórtan elhelyezett padok és az itt játszó számtalan gyerek és néhány piknikező tesz érthetetlenné - Móni szerint ezt csak azért írják ki, hogy a disznóöléssel egybekötött össznépi sütésre összegyűlt népeket valamire hivatkozva kitehessék innen.

Ez egyébként az ország egyik leggazdagabb arborétuma, a Budapest Corvinus Egyetem Budai Campusa is itt található, és a kertészetisek itt gyakorolják a tökéletes növényápolást. Azok a növények, amik túlélték a gondoskodást, hatalmas, egészséges virágokkal merednek ránk, egyesek azonban valaminek áldozatául eshettek, mert nem festettek valami jól.

A vidéket valaha szőlőskertek borították, amelyeket a filoxéravész pusztított ki, az Arborétum jelenlegi növényanyaga 1640 fásszárú dísznövény fajt és fajtát, több száz hagymás virágot és csaknem 250-féle egyéb évelő dísznövényt foglal magában a több mint hat hektáros terület.

Retrópiknikre mindenesetre rendkívüli módon alkalmas. Itt a hosszú hétvége, valamelyik nap próbáljátok ki.

süti beállítások módosítása