A hamburgersorozatunk eredményhirdetése után talán az volt a legsikeresebb írás az Egy nap a városban blogon, amikor a Szeretem Budapestet mozgalom integrált városfejlesztési koncepcióját ismertettük. Több, mint 75 ezren olvastátok az írást és tízezer facebookos like is érkezett rá, pedig csak 640 pixel széles képeken ismerhettétek meg az elképzelést.
Szerencsés egybeesés, hogy alig két héttel az írás megjelenése után kiállítás nyílt a témában, ahol hatalmas molinókon lehet alkalmanként 3D-ben megnézni, hogy milyennek képzeli a mozgalom a közeljövő Budapestjét.
Kis elismerés nekünk, hogy a kezdőszöveg alcímét már az Egy nap a városban blogról kölcsönözték (Budapest lehet a legmenőbb város a térségben), illetve annak utolsó sorában megemlítik azt a sikert is, amit a terv az írásunknak köszönhetően ért el.
Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy végre embernagyságban lehet megnézni a terveket, amik mellett részletes leírások is vannak. Kiderül, hogy mi a baj a rakparttal és milyen irányba kéne elmozdulni, hogy miként lehetne sokkal jobban kihasználni fürdőinket, amik miatt a turisták Magyarországra érkeznek, és hogy hogyan lehetne szerethető borvidéket varázsolni a parlagon heverő, pedig óriási lehetőségekkel kecsegtető Tabánból:
És hogy milyen gyalogoshidat kéne építeni az egyetlen logikus helyre, a Vigadó és a Várkert bazár közé. Ezt a tervet egyébként 3D-ben is meg lehet nézni, és hát azt kell mondjam, hogy nagyon meggyőző: ahogy egy parkot építenének a Dunára kávéházakkal, virágpiaccal, napozóterasszal, ékszerboltokkal, házasságkötő teremmel, az messze túlmutat az unalmas hídkoncepción, és egy olyan jelképet hozhatna létre, aminek világszerte híre menne. Ráadásul a tervezők szerint ez nem járna az Unesco világörökség-cím elvesztésével sem, csak annyi lenne a fontos, hogy a végső tervezés és az építés során egyeztessenek a szervezettel.
Akinek tetszett annak idején a koncepció, annak érdemes ellátogatnia a Fugába, ahol április kilencedikéig lehet megnézni a Zöld Budapest kiállítást, meg lehet csatlakozni a szervezet facebookos csoportjához is, ahol nyomon lehet követni, hogyan áll a tervek megvalósítása. Persze az Egy nap a városban blogon is beszámolunk mindenről.
Update: ma este héttől nyolcig a radiocafé Építő kritika című műsorában egyebek közt erről a tervről fogunk beszélgetni Bojár Iván András műsorvezetővel, a koncepció egyik kidolgozójával. 98.6.