English

Egy nap a városban

Még vagy két évig lesz pokol a Kálvinon

Magyarósi Csaba 2011 január 07.

Majd ti megmondjátok, hogy új-e a tábla, vagy csak én vagyok vak és mentem el mellette több tucatszor úgy, hogy nem vettem észre. Mindenesetre én most először láttam ezt az építési tervet, ami korrekten leírja, hogy mettől-meddig lesz szívás a Kálvinon.

A kezdődátum 2006. január, a várható befejezés meg 2012.12.31., ami alapján ugye egyrészt hét évig tart Magyarországon egy nyomorúságos állomás kivájása, másrészt meg még vagy két éven keresztül hadiállapotok uralkodnak Budapest egyik legfontosabb csomópontjában.

Értem én persze, hogy nemcsak állomás készül odalent, a Kálvinon viszik le és ott hozzák fel a munkagépek jelentős részét, így nem nagyon lehet meggyógyítani a sebet, amíg a 4-es metrón valahol (akárhol) dolgoznak a városban. Ugyanakkor nem tudom nem észrevenni, hogy micsoda egy hülye ötlet volt pont egy ilyen fontos helyszínt elaknásítani évekre, meg hogy mennyi rossz döntés szükséges ahhoz, hogy egy metróvonal miatt hét évre szét legyen túrva a város számos jellegzetes, fontos pontja. Arról nem is beszélve, hogy a jövő szilveszteri befejezés csak egy terv, ami persze még változhat is.

Mindenesetre a Ráday próbálja enyhíteni a károkat, a Kálvin felől érkezve ez a tábla fogadja a turistákat:

Ebből talán megértik, hogy a kerítéssel, rácsokkal lezárt háborús övezet mögött egy szerethető, nyüzsgő utca van és hogy minden előjel ellenére érdemes benézni oda.

süti beállítások módosítása