English

Egy nap a városban

Ezeket a borokat iszom karácsonykor

szucsadam 2010 december 23.
Címkék: bor

Az idei bevásárlásra sajnos nem volt annyi időm, mint szerettem volna, így aztán a borokat nem tudtam beszerezni rendes borpatikából. Egészen pontosan a teszkóból vásároltam néhány üveget. Viszont onnan is meg tudtam szerezni nagyjából azt, amit szerettem volna.

Tudom, mit mondotok, és igazatok van. A hipermarketekben egyáltalán nem menő bort venni, mert sokszor az akciós palackok kerülnek annyiba, mint a borszaküzletekben rendesen, a tárolás egyáltalán nem megfelelő, és a szakértők szerint a nagy áruházak neonfényei is ártanak a bornak.

Mint látjátok, én inkább a fehérborozás híve vagyok ünnepek esetén, a Figula pincészet 2010-es Zenitje (1300 forint) tehát egy jó bemelegítésnek ígérkezik, egyben évértékelőként is felfogható. Noha abban minden borász egyetért, hogy a 2010-es évjárat finoman szólva is iszonyúra sikerült - ami szőlő megmaradt, annak a minőségén esett csorba -, de hát ezt sikerült ebben az évben, nyeljük le a keserű pirulát, nézzünk szembe a tényekkel, ki mint vet úgy arat, satöbbi. Szóval akármilyen volt ez az év, merjük leszakítani a gyümölcsét, én azt mondom.

Vettem még a St. Andrea pincészet tavalyi Napborából (2000 forint) is egyet, Lőrincz György borait mindig is nagyon szerettem, és noha az egri fehérborok nem éppen a legnépszerűbbek, remekül megállják a helyüket a mezőnyben. Ez a bor nemrég megkapta az Eszterházy Károly Főiskola Bora 2010 címet, vagyis az egri fehérborok közült ezt választották idén a legjobbnak.

Végezetül vettem két 2006-ös Royal Tokaji 5 puttonyos aszút (4000 forint per darab), amiről sokan nem tudják (gondolom az áruház sem, hiszen leárazta), hogy a Wine Spectator amerikai borlap idén felállított top 100-as borlistáján a 28. helyet foglalja el, ez az egyetlen magyar bor, ami felkerül a listára. Volt szerencsém már kóstolni is Áts Károly borász társaságában, és tényleg a legjobb aszú volt, amit valaha ittam. Nem túl édes, bőven maradt hely a többi ízösszetevőnek a cukor mellett.

Aki vörösre pályázik inkább az ünnepek alatt, ajánlok néhány tételt, a St. Andrea Merengő például egy jó választás karácsonyra. Én személy szerint a magyar vörösöktől általában befordulok, így ha tehetem, mediterrán vagy mediterránjellegű bort iszom, ez utóbbira Sebestyén Csaba Iván-völgyi Bikavére jó példa. Vadászom egy spanyol borra is, a Bodegas Vinicola Real küvéjét ugyanis csak egyszer kóstoltam, de a különös íze azóta is kísért.

Kellemes karácsonyi dugóhúzást.

süti beállítások módosítása