English

Egy nap a városban

Önkiszolgáló pénztár Magyarországon is

Magyarósi Csaba 2010 december 21.
Címkék: tesco

Külföldön, legutóbb épp Londonban, méghozzá egy Tescóban néztem irigykedve az önkiszolgáló sorokat: ezekben nincsen eladó, csak egy vonalkódos automata, az előtt kell elhúzni az árut, aztán már szabad is vagy. Két okból tetszett nagyon a rendszer: egyrészt, mert egy olyan társadalom rajzolódott ki előttem, amelyik nem próbálja meg a fenekében kicsempészni a fagyasztott csirkét, tehát megbízható, másrészt meg a kütyübuzi is megszólalt bennem, aki élvezettel húzogatja a kódokat a lézer előtt. Azt hittem, az ilyesmire még évekig kell várni nálunk, erre ma kaptam egy sajtóközleményt, amiből kiderül, hogy már át is adták az első önkiszolgáló pénztárakat a vásárlóknak, méghozzá a fóti Tescóban.

Egyelőre négy pénztárral üzemel a rendszer, vonalkód leolvasás, aztán fizetés készpénzzel vagy kártyával, ez minden. Ha cashsel fizetünk, és a szükségesnél többet tömünk az automatába, az visszaad, de szerintem a kártyás fizetés az adekvát egy ilyen környezetben.

Éljen.

Azért kíváncsi vagyok, hány autógumit próbálnak majd kicsempészni az eladó nélküli pénztárak mellett.

· 1 trackback
süti beállítások módosítása