English

Egy nap a városban

Szolgákat ad a budapestieknek egy bevásárlóközpont

Magyarósi Csaba 2010 október 20.
Címkék: pláza

Nem viccelek. Amikor két napja mit sem sejtve sétáltam a körúton, feltűnt, hogy mindenhol sárga pólós emberekbe botlom. A villamosmegállóban, az aluljárókban, a gyalogos átkelőknél, a nagyvárosok tipikus veszélyzónáiban. A többség gyanakodva méregette őket, és átmeneti jelleggel én is csatlakoztam a többséghez, aztán megszólítottam az egyiket, hogy kiszedjem belőle, minek ácsorog sárga felsőben egy fehér műanyag szék mellett.

Kiderült, hogy ő fizetett segítő, aki azt nézi, mire van szüksége az embereknek. A fáradt utasokat leülteti a villamosmegállóban. Ha esik az eső, és valaki nem fér be az üvegtető alá, esernyőt nyit neki. Aki nehezen tudja cipelni a cuccát, annak segít az aluljáróba lefelé menet, meg kifelé is. Egyszóval kapunk egy részmunkaidős szolgát, aki egy-két percig csak azon dolgozik, hogy jobban érezzük magunkat a világban.

Azt ugyan nem mondhatták el, hogy kinek dolgoznak, de mivel volt a mögöttük található épületen egy hatalmas plakát, ami egy bevásárlóközpont ünnepélyes megnyitójára hívta fel a figyelmem, és amin főleg azok a színek domináltak, mint a fizetett segítők pólóin, nem volt nehéz összerakni a képet.

Szimpatikus próbálkozás, ha már választhatok, inkább tartson valaki esernyőt fölém, minthogy akciós kuponokat nyomjon a kezembe, amiket a nyitás napján válthatok be a hetediken található intimtestékszer-szalonban. Egyébként megtudtam azt is, hogy az emberek nem nagyon bíznak bennük, úgyhogy hiába szeretnének, nem hagyják őket segíteni, de szerintem ha belefuttok egy sárga pólósba, átmenet nélkül engedjétek, hogy esernyőt tartson fölétek.

süti beállítások módosítása