Ezen a blogon többnyire pozitív élményekről számolunk be, előfordul azonban, hogy különösen indokolt esetben itt vezetjük le a feszültséget is. Ha túl hosszan kell sorban állni a Ferihegyi repülőtéren, vagy ügyetlenül összehangolt útfelújításokba, esetleg hazudós parkolóórába botlunk, megírjuk, ahogy azt is, amikor a háborús bűnösöknél is ellenségesebb online jegyfoglaló rendszerrel kerülünk szembe.
Mint tegnap: jegyet akartunk venni egy koncertre az Arénába, és egy végzetes pillanatban úgy döntöttünk, hogy igénybe vesszük a Ticket Express online jegyirodáját.
Kikerestük az eseményt, az oldalon belül a nézőtér-menüpontra kattintottunk, majd elkezdtünk szabad hely után kutatni.
Már az első lépésnél megakadtunk, olyan opciót ugyanis nem találtunk, amivel árkategóriára tudtunk volna szűkíteni: össze-vissza kellett kattintgatnia szektorokra, aztán a nehézkesen betöltődő részletesebb nézeten már le tudtuk ellenőrizni, hogy pontosan hol van még szabad hely, és az mennyibe kerül.
Találtunk is kettőt körülbelül ott, és annyiért, amennyiért szerettünk volna, kijelöltük őket, majd kattintottunk a Kosárba tesz-gombra. Bezáródott a nézőtér-ablak, majd…
…majd nem történt semmi. Visszakerültünk a koncert főoldalára, ahol semmi nyoma nem volt annak, hogy foglalás történt volna.
Megismételtük még kétszer a műveletet, de ugyanaz volt a végeredmény: semmi.
Elkezdtem arra gyanakodni, hogy a böngészővel lehet problémája az oldalnak, ami meglehetősen röhejes egy online jegyfoglaló rendszer esetében, körülbelül olyan, mintha egy bevásárlóközpont hajszín alapján válogatna a vásárlók közt.
Elindítottunk tehát egy másik böngészőt, végigcsináltuk újra a folyamatot, és csodák csodájára tovább jutottunk: kaptunk egy hibaüzenetet, pontosabban egy hibakódot, amiből legfeljebb a rendszergazda mondja meg, hogy mit jelent.
Ekkor döntöttünk úgy, hogy bevonunk egy újabb operációs rendszert és egy újabb böngészőt a csatába, felhívtuk egy barátunkat, aki egy másik városrészben, egy tökéletesen eltérő hardver- és szoftverkörnyezetben próbált meg szembeszállni a világ leggonoszabb jegyfoglaló rendszerével, de hasonló eredményre jutott.
Elkezdtünk töprengeni a megoldáson, ekkor már sűrűn kurvaanyáztam, hogy 2010-ben két operációs rendszer, három böngésző, három ember és számos telefonhívás kell ahhoz, hogy lefoglaljunk egy nyomorult jegyet, esküszöm, harminc éve mindezt hamarabb és egyszerűbben el lehetett intézni az un. személyes jegyvásárlással, aztán hirtelen eszünkbe jutott a megoldás: talán olyan jegyet próbálunk lefoglalni, amit szabadnak mutat a rendszer, de a rendszer ugye gonosz, egy háborús bűnös, éppen ezért nem bízhatunk benne.
Megpróbálkoztunk két kevésbé jó helyen található székkel, és csodák-csodájára, továbbjutottunk. Ekkor - felismerve, hogy mi volt a gond - újabb kurvaanyázást iktattam közbe, majd körülbelül negyven perc után eljutottunk odáig, hogy lefoglaljuk a jegyeket.
Azt hittük, vége a kínszenvedéseknek, pedig a legdurvább rész csak ezután következett: a Ticket Express rákérdezett, hogy milyen kiszállítást akarunk: ha a GLS futárszolgálatot választjuk, 2500 forintot kell fizetnünk. Ennyiért persze Londonból megjön két nap alatt egy pár cipő, de hát ez van, piaci cég, a jegyek nehezek, komoly a szállítási költség, megértem.
Na de a másik két opció: a személyes átvétel, tehát az, hogy elmegyek hozzájuk, és azt mondom, csókolom, kérem a két jegyem, szóval ez nyolcszáz forintba kerül. Fizetnem kell azért, hogy fizethessek.
Elkezdett forogni velem a világ, pedig volt még egy, a személyes átvételnél is durvább fokozat, az advanced, az expert, amit már tényleg csak erős idegzetűeknek ajánlok: az otthoni nyomtatás. Ha fogom az elektronikus jegyet, és otthon, a saját printeremmel, a saját patronommal, a saját elektromos áramomat használva kinyomtatom a jegyet, akkor 1500 forintos BŰNTETŐVÁMOT fizettet velem a Ticket Express.
Pezsgőt bonthatunk, eljutottunk az e-kereskedelem mélypontjára, innen már csak felfelé vezethet az út, mert ez a nulla Kelvin, a Föld középpontja, ez a szingularitás, az ősrobbanás előtti állapot, ez a magyar pornóipar Kovi felbukkanása előtt.
És a végére a slusszpoén: ha egy magyar eseményre a magyar oldalon keresztül a magyar bankkártyámmal veszek jegyet, akkor is a "Ticket Express Gmbh Bécs"-rendszerén keresztül fut a rendelés, tehát minden fizetést euróban dolgoznak fel. Az elszámolási határidők különbözősége miatt így aztán a végső ár eltérhet attól, amit a rendszer kiírt, minden azon múlik, hogy merre mozognak az árfolyamok, tudjátok.
Természetesen töröltük a megrendelést, és elmentünk személyesen megvenni a jegyet, és a jövőben ha csak módunkban áll, közvetlenül az esemény szervezőjétől fogunk vásárolni, mert az elektronikus jegyrendelés ebben a formában elfogadhatatlan.