English

Egy nap a városban

Budapesten nem tudják, mi az a zöldhullám

Magyarósi Csaba 2010 szeptember 17.
Címkék: dugó

Néhány útvonalon, főleg, ha nincs rajta forgalom, kiválóan lehet haladni. Főleg éjfél után szoktam úgy átvágni a városon, mint forró kés az olvadj vajon, tíz perc alatt megjárható az Árpád híd-Petőfi híd útvonal, mert mindig zöldet kapcsolnak a lámpák.

Van azonban néhány olyan útvonal, amit mintha szándékosan tennének tönkre a rosszul beállított lámpákkal, és a Soroksári út ezek közül is kiemelkedik. Eddig is volt egy olyan érzésem, hogy pocsék módon sikerült összerendezni a zöldeket, tegnap viszont elegem lett, és úgy döntöttem, hogy elkezdek bizonyítékokat gyűjteni. Viszonylag egyszerű eszközökkel: megszámolom, hogy hány lámpa alatt haladunk el, és megnézem azt is, hogy ezekből mennyi mutat zöldet. Vasárnap délután volt, forgalom tehát alig, minden egyes útszakaszon a megengedett sebességgel haladtam, se többel, se kevesebbel. Összesen 10,5 kilométert haladtam a Haraszt úttól a Petőfi híd lábáig, és megállás nélkül számoltam.

Érzésre most is rossz volt a helyzet: a sebességet betartva már messziről lehetett látni, hogy a lámpa pirosra vált, mire nagy nehezen odaérek. Ez sokakat gyorshajtásra ingerel, én inkább a megengedett tempóval elgurultam a pirosakig. Volt, hogy egy lámpa zöldre váltott, de rögtön utána kaptunk egy pirosat. Látszólag indokolatlanul kis keresztetődésekkel szakítják meg az autó haladását, és ennek csak részben lehetnek forgalomszervezési okai. Azt még megértem, hogy hétköznap csak szakaszosan akarják ráengedni az autósokat a belvárosra, de a jelenség tapasztalható kifelé menet és hétvégén is.

Nem húzom tovább: az említett útvonalon végig a megengedett sebességgel haladva 23 lámpából 11-nél kaptam pirosat. Zöldhullámról tehát szó sincs, a lámpák 48 százaléka megállított, ez az érték meg nagyon közel van véletlen fele-fele-arányához, ami a tervszerűség teljes hiányát sejteti. A lámpák mikor-hogy-alapon váltanak, az autós meg minden irányban megakad. 

· 1 trackback
süti beállítások módosítása