English

Egy nap a városban

A Rózsák terénél szopatják a parkolókat

Valami bunkó sportot űz itt abból, hogy különféle indokokkal megbüntesse az autósokat. A barátnőmmel időnként felbukkanunk a környéken, itt van ugyanis a város egyik legmegbízhatóbb, legjobb fogorvosa, aki az agyamat is képes lenne fájdalommentesen kifúrni a fejemből. Általában autóval érkezünk, és valami rossz élményünk mindig akad távozáskor.

Az első a parkolókártyámmal volt kapcsolatos: bedugtam az automatába, ami meglehetősen furcsa információkkal kezdett bombázni, nehézkesen ment az időpont beállítása, nem reagált jól, aztán váratlanul leszívott vagy 4,5 ezer forintot a hatig hátralévő húsz perc parkolásért. Sajnos ezt csak később vettem észre, amikor az alig használt kártyával a város egy másik pontján próbáltam parkolni, de az automata kiírta, hogy nulla forint az egyenlegem.

A második meglepetés a barátnőmet érte. A sarkon parkolt, pontosabban attól jó négy méternyire, a felfestés itt azonban extrém távolságra, körülbelül négy és fél méterre van az elágazástól.

Igen, húsz centi túllógott az autóból, ami persze még senkit sem veszélyeztetett, mégis kerékbilincset kapott érvényes parkolócetlije ellenére. Összességében már körülbelül 16,5 ezer forintos kárnál tartunk.

A legutóbbi két eset meg tegnapi: a Péterfy Sándor utca kétirányú, és miközben én a Rottenbiller utca felől érkezem, a páratlan oldalon szeretek leállni, hiszen ott van a fogorvos, tehát rendszerint a menetiránnyal szemben parkolok. Aki járt már erre, tudja, hogy kihalt utcáról van szó, minimális forgalommal, és aki vezet, tudja, hogy az efféle beállás mindennapos. Olyan, mint gyalog átmenni késő este az üres úton, ha pirosat mutat a lámpa, nem éppen szabályos, de senkit sem büntetnek meg az ilyesmiért.

Kivéve ezt az elátkozott helyet: miközben az automatába dobáltam a pénzt, egy úr figyelmeztetett arra, hogy álljak át az út túloldalára, mert őt már büntették meg ugyanezért, VALAKI ugyanis szolgáltatás helyett pénzbeszedésre vállalkozott a környéken és minden létező módon nyúzza a népet.

Megköszöntem a tanácsot, átálltam, majd visszagyalogoltam az automatához, ahol eredetileg 200 forintot akartam bedobni a hatig hátralévő 14 percért, mert nem volt kisebb pénzem, de az információk birtokában már úgy voltam vele, hogy EZEKNEK ajándékba semmit: körülbelül 54 forintra jött ki a 240 forintos óradíj alapján a 14 perces parkolás díja, felváltattam a pénzemet, és elkezdtem dobálni az automatába. Mivel hatvan forint volt a minimális díj, gondoltam legyen ünnepnap, kapnak ajándékba hat forintot, de nézzétek, mi történt:

Az automata nem volt hajlandó elfogadni a pénzem. A felvételen nem látszik, de a hatvanas után küldtem még egy ötöst, ám a gép továbbra sem volt hajlandó reagálni a gombnyomásra, többet akart, gondolom itt 4,5 ezer forint alatt meg sem lehet állni. Elkészítettem a videót, beintettem az esetleges térfigyelő kameráknak, büntessetek, ha akartok, bizonyítékom van rá, hogy trógerek vagytok, aztán felmentem a fogorvoshoz.

A bal felső ötöst tömték, fájdalommentesen.

· 1 trackback
süti beállítások módosítása