English

Egy nap a városban

Lila zsigulit políroztak mellettem egy elhagyatott sörgyár tetején, imádom ezt a várost

Bocs, nem tudtam felvenni. Egy művészeti telepen, egy régi sörgyár tetején volt egy megbeszélésem, de ami a legfurcsább, hogy mellettünk, a tetőn, egy lila Zsigulit polírozott két különös arc, a fiún úgy emlékszem, rózsaszín póló volt pandamackókkal.

Ezek a mondatok az én számat hagyták el tegnap délután, hazafelé az autóban telefonálva. Magam is meglepődtem rajta, teljesen álomszerű volt már akkorra a jelenet. Ez velem történt? Tényleg? Háztető, zsiguli, sörgyár, pandamackók?

Tekerjük vissza kicsit az időt. Oké, autóban ülök, megyek Budafok felé, hogy találkozzak Majával, a helyi sütikészítő és szeretetosztogató hölggyel, akit a világ legkedvesebb emberének tartok immár két éve, mióta egyszer elkeveredtem hozzá.

Nemsokára megírom majd, mi történt vele azóta.

Maja megmutatta nekem a háttérkonyháját, még erre is emlékszem. Lementünk a Duna felé, ahol a régi Haggenmacher sörgyár területén parkoltunk le. Ez a terület ma Art Quarter Budapest néven fut, nagyon izgalmas művészteleppé változott, itt alkotnak kis- és nagy kreatív nevek, de erről szintén majd később.

dsc09500.JPG

Felmentünk a tetőre, ahol Maja konyhája van, ez is stimmel.

dsc09504.JPG

Ott pedig már folyt a Zsiguli-polírozás.

dsc09512.JPG

Forgatáskövető tányérok is kerültek a kerekek alá:

dsc09516.JPG

Kilátással a főváros gyárkéményeinek 80 százalékára:

dsc09511.JPG

Úgyhogy miután Maja elment, én meg jól éreztem magam a tetőn, a következő megbeszélésemet ide szerveztem. Zsuzsi megjött, felkísértem a tetőre, és faarccal elkezdtünk komoly dolgokról beszélni.

De valahogy nem tudtuk nem észrevenni, hogy mellettünk még mindig ez zajlik:

dsc09512.JPG

dsc09521.JPG

dsc09515.JPG

Úgyhogy rákérdeztem. Kérlek titeket alássan, holnap lesz itt egy buli vagy kiállítás vagy micsoda, “Zsiguli a háztetőn” címmel, amiről a művészek - ilyen pólóban csak művészek járnak - az AQB honlapján ezt írják:

A félig virtuális, félig valóságos Lada végre Budapesten is kipróbálható, és nem is akárhol! Nem csak snassz módon a poros út szélén, vagy egy garázsban, hanem egészen az Art Quarter tetejéig repítjük nektek a VR Ladát, hogy akár a zsiguli belsejéből nézhessétek végig a lemenő nap fényeit. Lesz Lada trip, eat art, tombola, és még sok minden más. A helyszínen így a VR Lada mellett több esemény is lesz, ami miatt garantáltan érdemes ellátogatni az AQB-be!

Tekintsünk el attól az apróságtól, hogy Ladát írnak. A kiállító művész neve - miért is nem lepődök meg? - Kocsi Olga.

Szóval holnap 17:00 - 20:00 között aki ide látogat, beülhet a zsigába, ráhúznak a fejére egy VR szemüveget, és vezethet, egy háztetőn, ahogy forgatja a kormányt, úgy kanyarodik a játékban is a kocsi, a szeme elé vetített alternatív valóságban. (Össze lehet kötni a kiruccanást a Bartók Béla úti ELEVEN Tavasz fesztivállal, ami egész hétvégén tart, és szintén izgalmas lesz.)

Ezerszer leírtam már, hogy Budapest micsoda meglepetéseket tartogat, a nyitottak vagyunk. Ahhoz, hogy ilyen élményünk legyen, nem kell semmi különös, nem kell bloggernek lenni. Ismerni kell Maját, aki csupaszív szeretetével bármelyik ismerősét örömmel elkísérne ugyanide, megmutatni, hol dolgozik, majd itt maradni, és mítingelni tovább.

Mindenki számára elérhetőek ezek a furcsaságok. Imádom ezt a várost.
süti beállítások módosítása