English

Egy nap a városban

Egy valódi sörszentély 2.0 a bulinegyed csendesebbik végében - Hopaholic

szucsadam 2016 február 26.
Címkék: sör gasztro ital

2013-ban írtam egy posztot Sörözés a kriptában címmel. Volt egy kis felhördülés miatta, hiszen sokak kedvenc sörös helyét, a választékáról méltán híres Csakajósört mutattam be, nem kizárólag a jó oldaláról. Az ott leírtakat ma is igaznak érzem: rengeteg féle sör, nekem kissé távolságtartó kiszolgálás, és a hevenyészett ülőalkalmatosságok a sarokban, ahol be lehet puszilni, amit kiválasztottál. Olyan, mint amikor elmész darts-tűket venni: van ott egy rakás tábla, ki is próbálhatod amit kiválasztasz, de valójában senki sem játszani megy oda.

Na, a helyzet az, hogy a tulajdonos felismerte a hiányt, aztán rögtön a lehetőséget, és megnyitotta a szomszédos utcában a Hopaholic nevű helyet.

p1310967.JPG

p1310969.JPG

Itt minden megvan, ami az előző helyen hiányzott: asztalok és székek kocsmai elhelyezésben, hangulatos világítás, galéria, és, ééés, éééééés ez:

p1310972.JPG

Semmi pénzért nem vennének rá, hogy beleegyek, de az amcsi filmekből megszokott mogyoró a pulton mindenképpen jó hangulatot áraszt. És figyeljétek a pszichológiát: vennél az ingyenesből, de nem veszel, mert hatszázan beletúrtak az ujjukkal, de mivel már elindult a fejedben a mogyorózabálhatnék, ezért vásárolsz egy csomaggal. Nálam a ropival futott le ugyanez az algoritmus (az is van kirakva).

Nem tudom, meséltem-e már, de nem vagyok egy nagy sörínyenc, és az ilyen szentélyekben minden alkalommal hatalmas megvetést váltok ki a csaposból, amikor egy vallomással kezdem:

Én a lagert szeretem. Van?

Tíz féle csapolt sörük van, és nagyon becsülendő, hogy mennyi nemzetiség stílusát tudják kínálni ebben a tízben: van itt dán, magyar, cseh, skót, német sör, sőt egy lager is van, meg egy Cuvee des Trolls, egy belga erős ale, ami a csapos szerint

nem tűnik sem belgának, sem erősnek, sem ale-nek.

p1310971.JPG

Naná, hogy ezt kértem. Nagyon bejött (a csapos nem szerette, így megy ez). Ha ilyen lenne az ale általában, ale-imádó lennék.

p1310976.JPG

Ez pedig az üveges sörök listája:

p1310968.JPG

Nem, nem ötször nyomtatták ki ugyanazt, ez öt oldal tömény felsorolás, oldalanként kábé negyven sörfajtával, országonkénti bontásban. Ha minden hétvégén, pénteken, szombaton, és még egy hétköznap is lejársz egyszer, és alkalmanként mindig egy új sört kóstolsz, akkor is egy évig és három hónapig baktathatsz ide, hogy mindent végigigyál, és akkor nem számoltam a változó csapoltakat.

Természetesen van az egyik kedvencem is, a cseh Bernard palackjaiból (a legjobb, a vörös épp nem volt sajnos), ebből is ittunk egyet.

p1310975.JPG

A gasztronómiai felhozatalról csak annyit, van pácolt hermelin. Ettől nekem mindig elmegy az étvágyam, hiszen sajnálom a kis állatokat...

hermelin--rolf_m_c3_bcller_winter_weiss_sichert_raubtier_hermelin.jpg

...míg aztán rájövök újra és újra, hogy itt egész másról van szó:

p1310977.JPG

 

Szóval amiért legutóbb kritikát fogalmaztam meg a Csakajósörrel kapcsolatban, ezt most kikalapálták rendesen: jó hangulatú, hatalmas választékú helyet hoztak létre, és az előző hely megmaradt a kóstolgatás, próbálgatás szentélyének, ahol legfeljebb este kilencig lehet kísérletezni az ízekkel, míg az új pub éjfélig is nyitva van. Kilenckor a tulajdonos átbattyog egyik helyről a másikra, és egyesülnek az erők.

Szóval gratula.

Hopaholic
Cím: 1072 Budapest Akácfa u. 38.
Nyitva: H-Sze 16:00 - 00:00, Cs-Szo 16:00 - 02:00
Tel.: 06 1 611 2415

süti beállítások módosítása