English

Egy nap a városban

Így nyithatsz pékséget, pék nélkül

szucsadam 2015 június 04.
Címkék: gasztro pékség

Egy barátomtól kaptam üzenetet, hogy talált egy jó pékséget, voltam-e már ott. Budai pékség, a Maros utcában. Hol máshol: a Széll Kálmán környékén, a pékségek Mekkájában.

Nem, még nem láttam, de megnézem - válaszoltam. És egyik nap arra jártam, beugrottam.

Kellemes a környezet:

p1270859.JPG

p1270852.JPG

p1270857.JPG

És jók az áruk. A kirakatban gyönyörű kifliket halmoztak fel egy hatalmas kosárban, a pult mögött láthatóan is nagyon jó minőségű, kovásszal készült kenyerek sorakoznak, ráadásul mindenféle francia péksüti is csalogat a kissé csillogó-roppanó kérgével. Elkezdtem vásárolni, és kérdezgetni a termékekről. Kiderült, hogy

1. A kenyerek a Marmorstein pékségtől vannak. Nem kell szégyellni, sőt, a város egyik legjobb péke Misi (Miklós Mihály), akinek a termékeiről itt írtam bővebben. Neki nincs saját üzlete, a kenyereit szétteríti a városban, a lelkes boltosok pedig eladják. Ez így van kitalálva, nincs semmi meglepő benne.

2. A kiflik a László pékségtől vannak. Lokális híresség egyébként a hatodik kerületi, Rózsa utcai pék üzlete (1063 Budapest, Rózsa utca 103.), és épp a kiflijei miatt: a csavarási technika olyan kifinomult, hogy akár akarod, akár nem, aznap vacsorára kiflit tunkolsz valamibe, az egészen biztos. A tésztája viszont nem ennyire erős, az íze sajnos elmarad a kitűnő látvány és megfelelő állag mellett (a kenyereik pedig egyenesen átlagosak). De ügyes ízlésre vall, hogy a Budai pékség innen szerezte be a kirakati díszeket.

p1270860.JPG

3. A többit, a croissant-okat, a csokis fánkot és egyéb édes péksütiket a Délifrance nagykertől vásárolják. Az áru megjön fagyasztva, az üzletbe pedig már csak egy melegítésre alkalmas sütő - sütőcske - kell, és kész. Sőt, a csokis fánkot még sütni sem kell, csak kiolvasztani, máris ehető az eladó hölgy elmondása szerint.

p1270862.JPG

4. Mi kell még? Üdítők, néhány trendibb Vöslauer, meg gyümölcslé, Cserpes joghurt, Cserpes kakaó, tej, szendvicsek, kávé. Oké, utóbbi esetében kell egy jó és drága kávégép, mondjuk ha szépet és minőséget is szeretnél, egy Marzocco. Meg egy ember, aki tudja kezelni, és betanítja az eladókat.

Kész. Amit elmondtam, az nagyjából a Budai pékség repertoárja. És ne értsetek félre, ez nem baj: jó kenyeret adnak, átlagosnál jobb kifliket, és a sütemények, kávék is rendben vannak. Még csak ott tart Budapest minőségi pékségeinek felhozatala, hogy abszolút szükség van az ilyen helyekre, sőt, nyíljon ilyen minden sarkon!

De ha a jó pékek elterjedése olyan ütemben halad, ahogy gondolom, néhány év múlva az ilyen üzlet már átlagos lesz, és nem kiemelkedő. Reménykedjünk.

Budai Pékség
Cím: Budapest, Maros u. 25, 1122
Nyitva: H- P 07:00 - 19:00, Sz 07:00 - 13:00

süti beállítások módosítása