English

Egy nap a városban

A legjobb vegetáriánus étterem nyomában - Nemsüti ételbár

szucsadam 2014 február 28.

Tovább folytatódik Budapest legjobb vegetáriánus helyeit felkutató sorozatunk.

Ezúttal a Nemsüti ételbárba látogattunk el, a Jászai Mari téren. Ez utóbbi azért fontos információ, mert van egy ugyanilyen nevű bisztró is, amit - tekintve a város szegényes minőségű felhozatalát a vega helyekben - külön kipróbálok majd.

A Jászai Mari téren található hely pici. Voltam már kisebb üzlethelyiségben életemben (gondoljunk a Fekete kávézóra például), de azért benne van a top10-ben a miniatűr ételbárok listáján. Ennek ellenére kreatívan oldották meg a helykérdést, akár öt ember is le tud ülni enni, miközben ketten állva nyammognak.

P1190287.JPG

P1190292.JPG

P1190296.JPG

Van ebédmenü, 990-ért egy kis adag leves, kis adag főétel és egy fűszeres limonádé. Így fest:

P1190297.JPG

A paprikás krumpli enyhén szétfőtt krumpliból, és kellemesen fűszerezett léből áll, itt nincs mit cizellálni, az, aminek látszik. Viszont csak a harmadik falattól vettem észre, hogy az uborka mennyire uborkaízű, a paprika meg paprikaízű, mindezt február végén írom, ami nagy szó. Nincs túldimenzionálva, de becsületes alapanyagokból rakták össze, na.

Közben a hátam mögött élőben ment az Éjjel-nappal Budapest, beesett az eladó egyik ismerőse futásból, majdnem megfulladt, gyorsan egyél levest, igyál vizet, érkezett egy másik, mi újság a többiekkel, mész-e a randira, két nő a betegségekről társalgott, mindezt két négyzetméteren, tizenöt perc alatt. Ha bevezetjük a dráma per négyzetméter mértékegységet, abban ez a hely lenne a nyerő.

Közben kikértem egy kóstolóadagot a bagett-szendvicskrém párosokból is, mellé egy narancs-grapefruit-ananász gyümölcslevet kértem:

P1190309.JPG

Na, a szószok viszont tényleg nagyon izgalmasak. A spenótos például a kedvencem lett, hihetetlen krémes, mégis határozott ízekkel, narancs-sajt egyveleggel. A padlizsánkrém a legjobb, amit kóstoltam, a fetasajt-saláta is szuper. Minden falatnak volt eleje, közepe, vége, mindegyik állapotban külön ízeket kiemelve.

De ne ragadjunk le az ételeknél, mikor ilyen bájos izék is vannak a falon:

P1190304.JPG

A konyha is olyan kis takaros-házias, picit igénytelen, de pont az elviselhető szintig:

P1190293.JPG

A menü tehát 990, a három szelet bagett a kóstolóadagnyi feltétekkel, és a két deci sűrű gyümölcslével 800 forint körül volt, egyáltalán nem sok.

A Nemsüti ételbárban viszont megint azt éreztem, amit már máshol is, mintha az összes budapesti vega ismerné egymást. Akárhová megyek, megy a puszi, hogy vagy, kösz jól, én meg a sarokban fotózom a kajámat, mint valami idióta. Meg is kérdezte az egyik hölgy a Nemsütiben, hogy miért csinálom ezt. Mondtam, hogy perverzióból. Nagyon érdekelte a dolog - mármint a perverzió működési mechanizmusa -, de aztán rájött, hogy viccelek. “Dolgozol te” - mondta. És akkor jöttem rá, hogy tényleg.

Nemsüti étlebár
Cím: 1137 Budapest, Jászai Mari tér 4/b
Nyitva: hétfőtől péntekig 10:00 - 18:00

süti beállítások módosítása