English

Egy nap a városban

A legjobb bárányburger, pedig nem is szeretem a bárányt - Finomító

szucsadam 2013 szeptember 18.

update: a poszt nagyon régen íródott, a bárányburgert visszakóstolva már egyáltalán nem estem hasra, sőt. Így múlik el a világ dicsősége.

Írtunk már a Finomítóról korábban, akkor Budapest legbársonyosabb burgerének neveztem el a cuccukat. Aki már beleharapott az ottani hamburgerbe, érti, miért mondom ezt.

Két dolog miatt írok ismét a helyről. Egyrészt azért, mert fél év eltelt, és odabent ugyanazt kapjuk, mint az első nap. Ugyanazt a figyelmet, jó kiszolgálást, lelkes tekinteteket, és ugyanazokat a remek gyorskajákat. A srácokon a fásultság legkisebb jele sem látszik. Ezt a facebookos oldalukon is látom:

1229982_501963859897077_1761633735_n.jpg

Másrészt: nemrég három új burgert kísérleteztek ki.

Az egyik bárányból készült.

Kipróbáltam.

Olyan rohadék jó, hogy muszáj volt posztot írnom róla. Itt van:

P1170619.JPG

P1170621.JPG

Harapás után, ahogy a Finomító burgereknél megszokott, a falat szétomlik a szájban, pillanatok alatt homogén masszát létrehozva. Ebben a falatban aztán egyenként küzd az életéért az édes-savas paradicsomlekvár, a spéci joghurtos szószba rejtett menta (menta!), az uborka és a hagyma, meg persze a bárányhús utánozhatatlan íze. Amiért eddig nem rajongtam, de ebben a kontextusban kóstolva én lettem a legnagyobb bárányrajongó. Bárányt mindenkinek!

Arra pedig nem gondoltam volna soha, hogy a menta jó lehet hamburgerben. Pedig zseniális.

A Finomítóban lévő két másik új burger a Csirke és a Vega, előbbi csirkemellből készül, utóbbi nagyon nem. Egyikből sem sikerült igazán jót ennem soha, de a bárány után most már kíváncsi vagyok, itt hogyan készítik. Főleg hogy az egyik vásárló előttem dicsérte fennhangon a vega változatot.

P1170623.JPG

Örülök a Finomítónak, egyrészt hogy a Széll Kálmán tér környékére is elhozták a minőségi gyorskaját, másrészt hogy láthatóan sokkal többen állnak sorban, mint amennyit a nyitás után láttam. Ami azt jelenti, hogy maradnak. Megvetették a lábukat, bejáratták a helyet, így hamarosan várható a versenytársak megjelenése. Ami sosem baj, mert magas a szint, amit meg kell ugrani.

A bárányburger pedig mindenkinek kötelező itt, még annak ellenére is, hogy az ilyen rajongásnak mondjuk Jászladányban manapság van egy minimális kockázata. Persze a birka nem bárány, és erre a rendelésnél felhívták a figyelmet a Finomítóban is.

Finomító Kantin
Cím: 1027 Budapest, Varsányi Irén u. 33.
Nyitva tartás: hétfőtől szombatig 11:30 - 20:00

süti beállítások módosítása