English

Egy nap a városban

A legjobb budapesti fagyi nyomában: La Delizia

szucsadam 2012 július 25.
Címkék: fagyi gasztronómia

Kedvenc kekszezőnk, a La Delizia a nyárra fagyikínálattal is jelentkezett, amit természetesen kötelező volt kipróbálni. Abban ugyanis biztos voltam, hogy a minőség elsődleges szempont náluk, így még akkor is bízhatok a fagyi nagyszerűségében, ha történetesen nem ők készítik.

P1100282.JPG

Nem csalódtam.

Egyrészt már ahogy megpillantottam a két gombócomat, elolvadtam. Kecses tölcsérben, toronymagasra halmozva a két adag fagyi, kicsit már folyik a csoki, mint a rajzokon, ennél szebb tálalást még nem láttam. Még akkor is, ha a csoki tovább folyt aztán, az ujjamra, de kit érdekel, ha finom.

P1100281.JPG

A chilis csoki mellé (sima csoki nem volt, ez állt hozzá a legközelebb), mentás málnát kértem. A csokoládéban rendesen volt kakaó, de nem a keserűségig, bőven maradt hely benne a krémességnek is. Pont megtalálták a köztes állapotot a könnyed és az ébenfekete csokoládék íze között. A chiliből először semmit nem érezni, aztán a negyedik nyalás után kezdi csípni a torkot, nagyon enyhén. Kicsit fura érzés, de csak annyira, amennyire a kekszben az.

A mentás málnára nem tudok mást mondani: málna mentával. És ez nagy dicséret. Mintha egy igazi, házi, "darabos" málnaszörpöt hígítanánk minimálisan, és belevágnánk pár friss mentalevelet. Tök egyértelmű, semmivel sem több, sem kevesebb, nincs az az érzésünk, hogy "jaj, ez a vegyész de jól eltalálta". A természet készítette.

Volt még a kínálatban bodza, madagaszkári vanília, szilvásgombóc (o-o-o-óóóó), narancsos csoki, karamell, sárgadinnye, lúdláb, levendula, birsalma, citrom, eper és bazsalikomos eper. Az ár 250 forint gombóconként.

Az egyik legjobb fagyim volt idén.


A legjobb budapesti fagyi nyomában 2 nagyobb térképen való megjelenítése

süti beállítások módosítása