English

Egy nap a városban

A legjobb reggelik Budapesten: Briós

Magyarósi Csaba 2012 február 03.
Címkék: reggeli gasztro

Van már nekem egy kedvencem a környéken, a Panini, és kóstoltam a szupersztár Sarki fűszerest is, de a Briós ugyanúgy kihagyhatatlan, mint a másik kettő. Sajátos újlipótvárosi hangulata van ezeknek a helyeknek, amik remekül kiszolgálják a polgári városrészt ébredező igényét a jó reggelikre.

A Briós a Paninihez és nem a Sarki fűszereshez áll közelebb, fizikailag és mentalitásban is, ami azt jelenti, hogy nyugodtan hátradőlhet bent az ember, és mindenféle póz nélkül ehet egy jót.

Viszonylag gyorsan választottam az étlapról. Bár a hely neve miatt valószínűleg brióst kellett volna rendelnem, azt meghagytam a velem reggeliző Tamásnak, aki láthatóan élvezettel ette a szépre sütött péksüteményt, mellé meg a ketchup-kinézetű, állítólag nagyon finom eperlekvárt.

Én inkább fetasajtos házi májpástétomot kértem, mert ahhoz volt kedvem.

A bagettet finom melegre, ropogósra sütötték, és még azon az oldalán sem volt nagyon száraz, ahol véget ért, a csücsöknél.

Máshol meg kimondottan frissnek hatott a fetasajtnak, a bazsalikonak és a pástétomnak hála. Utóbbi ízre teljesen rendben van, de kevésbé emlékezetes, önmagában nem annyira értelmezhető, talán a sajt és a bazsalikom, meg a paradicsom miatt.

Ez a reggeli ugyanis egy csomag, amit egyben kell értelmezni (szemben például a Panini külön hozott remek pástétomaival), amelyiknél mindegyik falatra jut mindegyik összetevőből, így nézve meg teljesen rendben van a Briós reggelije.

A 850 forintos ár ráadásul nem is elviselhetetlenül magas, a Sarki fűszeresnél olcsóbb, a Panini hasonló reggelijénél kicsit drágább.

Biztos nem bánja meg, aki benéz ide.

süti beállítások módosítása