English

Egy nap a városban

Zseniális levesek papírpohárban

szucsadam 2012 január 10.

Ha a Kálvin tértől a jobb oldalon elindulunk a Szabadság híd felé, alig észrevehetően bukkan fel egy apró kis étkezde bejárata, amit néhány hónapja még nem láthattunk. Nem sokkal szélesebb a hely, mint maga az ajtó. Egyik olvasónk, Gabi ajánlására indultam el megkeresni a miniatűr kis üzletet, ahol állítólag zseniális levest adnak.

A hely neve: Leves.

Ottjártamkor bepréseltem magam a helyiségbe, hogy kipróbáljam, mit tud, rajtam kívül még hárman álltak sorba. Aznap délután háromféle leves volt a tábla szerint: Marokkói Lencsekrémleves, Sáfrányos Répa Krémleves és Lyoni Csirkeleves. Ez utóbbit kértem, kifizettem a 450 forintot, cserébe egy poharat kaptam, szuronyozott kanállal:

Belekóstoltam, és leesett az állam. Egy izgalmas fűszerezésű, gazdag húslevest kaptam, szuperül elkészítve. Az volt a terv, hogy az üzletben csak belekóstolok, és majd az utcán eszem meg a maradékot, de ott helyben bekanalaztam az egészet a kábé egyméteres pultnál.

Aznap még a környéken lófráltam, így amikor két-három óra múlva eszembe jutott a húsleves, megint erre kanyarodtam, hogy kipróbáljak még egyet, ezúttal már annak biztos tudatában, hogy írok nektek a helyről. Ezúttal sáfrányos répa krémlevest kértem egy fél grillezett bagettel. A bagettből Bonaparte ízesítésűt választottam, ez csirkehús, karamellizált répa, póréhagyma, fehérbor és sajt egyvelegével vagy töltve, majd szendvicssütőben összenyomva, alias grillezve.

A második leves is fantasztikus volt, a falat első felében a zöldség édessége dominált, aztán egyszer csak robbant a répaíz, és kitöltötte az egész szájat. Megint elámultam. A 790 forintos menü másik részéből, a fél bagettből nem sokat néztem ki, erre az rátett még egy lapáttal az eddigiekre. Talán a legjobb melegszendvics volt életemben, minden falatnál újabb izgalmakkal, hol a csirke, hol a póréhagyma, hol a fehérbor került fölénybe a lédús "szendvicskrémben". Az államat a padlón keresgéltem.

Nagyon szimpatikus tehát a hely, mert olcsón, jó alapanyagokból, igénnyel készítik a levest, és nem misztifikálják túl a dolgot. Megkapod papírpohárban, amivel kisétálhatsz a hidegbe, a gőzölgő cuccot szabadtéren kanalazva pedig soha nem látott kúlfaktorra tehetsz szert. A szendvics meg nem a szükséges plusz, hogy valamit rádobjunk a lére, hanem egy újabb kiváló fogás, az egész gyorsan, kompakt elkészül, és már vihetjük is. Nemsokára kipróbálom a sütijeiket is.

A múltkor Budapest legjobb kekszei, most meg ez. Sok ilyen helyet még, lelkes alkotókkal.

süti beállítások módosítása