English

Egy nap a városban

Budapest legfurább elhelyezkedésű jókávésa nyitott egy jópizzást - ugyanott

szucsadam 2017 november 17.
Címkék: gasztro pizza

Baromi lelkes voltam három éve, amikor rátaláltam a Café Memoriesra, erre a tökéletesen bizarr helyen fellelhető kávézóra. A Kisföldalatti Mexikói úti végállomása, meg az ottani P+R parkoló között félúton, a buszvégállomás megtermett sofőrjeinek 100 forintos automatás kávét szürcsölő gyűrűje körében, Mordor közelében ugyanis nyitott egy igényes hely.

Nem hajtott a világ legjobb kávézója címre, de ott, abban a közegben érthetetlenül magas szintet hozott. Olyan helyen térített, ahová hittérítők soha azelőtt nem mertek belépni.

Na kérem. Egyik nap arra jártam, és láttam, hogy bővültek. A kávézó mellett egy pizzás is nyitott, a brand ugyanaz, egy kis kiegészítéssel: “A mi kis olaszos konyhánk!”.

Odabent nagyon ígéretesen indul minden: a kis pizzázóban három asztal fér el, egybenyitották a kávézóval, a pult mögött pedig egy séfkötényes fiatal srác várja a rendeléseket. Lehet tőle kérni tésztákat, pizzákat (egészt, szeletet nem), reggeliket, cézársalit, a falon látható árlista szerint nem fogunk sokat fizetni, az asztalra kitéve ingyenesen fogyasztható csapvíz, úgyhogy eléggé elkezdtem izgulni, hogy egy újabb gyöngyszemet találtam-e.

A pizzákhoz 00-ás lisztet használ a korábban egy jobb környék olasz éttermében dolgozó srác, ami eleve ígéretesen indul. A tésztát belenyomogatja a formába, mint a hímes tojást - ez már annyira nem ígéretes -, fizetni a kávézóban tudunk, onnan visszajön a rendelés jóváhagyása, már csak várnunk kell. Íme a prosciuttós:

A tészta állaga nem a legjobb, noha állítólag megfelelő lisztből készült, ezt nem éreztem rajta. Az ízzel viszont nem volt baj, főleg a feltétek tetszettek: a sonka, a sajt, a paradicsom is nagyon rendben volt, összességében élmény volt a pizza. Azt a szintet hozta, mint a kávé a szomszédban: nem a város legjobb pizzája, de elég jó, és a környékhez képest kimondottan zseniális kezdeményezés.

A pizzák ára 1200 - 1400 forint, a sütik 650-be kerülnek, a reggeliket 550-750 forintért adják.

Desszertnek érdemes a kávézóból helyben készült almás-diós vagy karamelles-csokis sütit kérni, ezek is pont ezt a szintet hozzák. Öröm itt enni, és mára már törzsvendégek köszönnek itt egymásnak, láthatóan beindult egy ide köthető közösség a környékbeli házakból, iskolából, panelekből. Három éve azt vizionáltam, hogy a hely képes lesz nevelni a környéket, és ez be is igazolódott.

Itt a bizonyíték: jó kávét adni, jó pizzát készíteni érdemes bárhol a városban. Meglesz az eredménye.
süti beállítások módosítása