English

Egy nap a városban

Bock Bisztró: na akkor próbáljuk ki az évtizedes klasszikust is!

Magyarósi Csaba 2017 október 27.
Címkék: gasztro

Ez az étterem annyira nem új, hogy már akkor is viszonylag régi volt, amikor elhatároztam, hogy egyszer mindenképp kell ennem, de jóideig biztos nem lesz rá pénzem. Ez sok-sok évvel ezelőtt volt, nem tudnám megmondani pontosan, de szerintem kábé 2010 óta lehet a Bock Bisztró nekem az etalon, és persze az elmúlt jó hét évben voltam egy rakás olyan étteremben, ami egészen biztosan hozta legalább ezt a színvonalat, valahogy ezt a kajálást mindig különleges alkalmakra tartogattam.

Annyira különlegesre, hogy végül sikerült soha elmenni és valószínűleg tartogattam volna még tovább, ha Dóra nem ide visz a születésnapomra.

Eljött tehát a szembenézés ideje.

Azt azért sejtettem, hogy a hét évvel ezelőtti csodavárást el kell engednem, mert amíg az évtized elején egészen biztosan sokkolt volna a minőség mondjuk egy gyorsétteremhez képest, addig mostanra azért már többé-kevésbé belerázódtam ebbe a mezőnybe. De mégis nagyon kíváncsi voltam, hogy mit hoz majd a hely, és úgy esett, hogy bőven voltak nagyon jó pillanatok.

dsc08390.JPG

dsc08392.JPG

A hortobágyi húsos palacsinta például, ami többnyire szörnyű maradékokból készül a legtöbb helyen, itt kiváló volt. Illetve maga a palacsinta egy kicsit száraz, de ami belekerült, az remek, a szósz meg egyszerűen szenzációs.

dsc08400.JPG

Utána jött egy rántott hús Dórának, amit a hely tulajdonosa, Bíró Lajos az elmúlt években már szabványosított a Hold utcai piacon, de ez itt egyértelműen jobb minőségű, ez jóval magasabbra pozicionálja magát, ropogósabb a panír, puhább a hús, egyszerűen jobb az összhatás.

dsc08412.JPG

dsc08413.JPG

A borjúpaprikás spéci tojásos nokedlivel meg valószínűleg a legjobb, amit ebből a kajából ki lehet hozni: tökéletesen puha húsok, jó ötletek, őrületes szószók, szenzációs az egész.

dsc08417.JPG

Ha az ember sokáig vár valamire, akkor az szinte szükségszerűen csalódást okoz a végén, mert tú| nagyok lesznek vele szemben az elvárásaink, de itt egyrészt tudatosan készültem arra, hogy ezt a jelenséget kiküszöböljem, másrészt a Bock tényleg hozott olyan pillanatokat, hogy még egy ilyen rákészülés után is elégedett legyek.

Ja, és Ákos a pincérünk az egyik legjobb pincér volt, akivel az utóbbi években találkoztam.

Bock bisztró
1073 Budapest, Erzsébet körút 43-49.
H-V: 12-23
+3613210340 / info@bockbisztro.hu

süti beállítások módosítása